شناسهٔ خبر: 25728465 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

آمریکا قصد دارد بودجه سازمان ملل به دلیل فلسطین کاهش دهد

یک مسؤول آمریکایی اعلام کرد، کشورش در حال بررسی کاهش حمایت مالی خود از دو آژانس وابسته به سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی پس از پیوستن فلسطین به آنهاست.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / این مسؤول آمریکایی اظهار داشت: آمریکا همواره موضع‌گیری ثابتی در این خصوص داشته است مبنی بر اینکه تلاش‌های فلسطینی‌ها برای پیوستن به نهادهای بین‌المللی زودهنگام بوده و نتایج معکوسی دارند.

این منبع افزود: ما در اجرای قوانین آمریکا در رابطه با محدویت‌ها برای عضویت فلسطین در برخی آژانس‌ها و نهادهای وابسته به سازمان ملل تجدیدنظر خواهیم کرد.

نیکولای ملادینوف هماهنگ کننده سازمان ملل در امور خاورمیانه عصر روز چهارشنبه به شورای امنیت اعلام کرد که فلسطینی‌ها به عضویت کنفرانس آژانس تجارت و توسعه سازمان ملل (یونیکتاد) در ژنو، یونیدو در وین و نیز سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در شهر لاهه پیوسته‌اند.

همچنین سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: فلسطین از جمله ۱۹۳ کشوری است که در این سازمان عضویت دارد.

طبق قوانین آمریکا، این کشور نمی‌تواند از آژانس‌های وابسته به سازمان ملل و یا نهادهایی که عضویت فلسطین را می‌پذیرند، حمایت مالی کند.

فلسطین از سال ۲۰۱۲ به عنوان یک کشور ناظر در سازمان ملل عضویت دارد.

آمریکا سال ۱۹۹۶ از  عضویت کنفرانس یونیدو که آژانسی برای توسعه صنایع پایدار و جامع است، خارج شد.

یونیکتاد و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در فعالیت‌های خود به کمک‌های مالی داوطلبانه کشورهای عضو سازمان ملل و نیز حمایت‌های مستمر از بودجه‌اش وابسته است.

واشنگتن پس از پیوستن فلسطین به سازمان یونسکو در سال ۲۰۱۱ حمایت مالی سالانه خود از این نهاد را متوقف کرد و در سال ۲۰۱۷ از عضویت آن خارج شد.

همچنین دولت فعلی آمریکا حمایت‌ مالی خود از آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را کاهش داد و این امر منجر به کسری بودجه این نهاد شد.  / ایسنا

نظر شما