شناسهٔ خبر: 25728382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مبارزه غیر شیمیائی علیه آفت زنجره خرمادر فهرج

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فهرج گفت: آفت زنجره خرما یکی از آفات مهم و خسارت زا می‌باشد و در حال حاضر برخی از مناطق شهرسان فهرج را آلوده کرده و خساراتی را به کشاورزان وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،فهرجی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فهرج گفت: طی بررسی‌های انجام شده آفت زنجره بیش از ۳۰۰ هکتار از باغات این شهرستان را آلوده و در صورت گسترش آن خسارات کمی و کیفی را به محصول خرما وارد خواهد کرد.

وی در ادامه از کشاورزان خواست هیچ گونه سم پاشی جهت مبارزه و کنترل این افت انجام ندهند، زیرا سم پاشی غیر کارشناسی موجب از بین رفتن دشمنان طبیعی این آفت شده و باعث طغیان آفات ثانویه همچون سپردار خرما می‌شود.

وی بیان داشت: تخم نسل دوم این آفت به دلیل گرمای زیاد منطقه فهرج از بین میرود که این امر کاهش جمعیت آفت را به دنبال دارد و میزان خسارت را بصورت قابل توجهی کاهش می‌دهد و کشاورزان می‌توانند با استفاده از توصیه‌های فنی کارشناسان و همچنین به کار گیری کارت زرد این آفت را کنترل کنند.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده و ارزیابی مناطق آلوده مشارکت کشاورزان با هدف کنترل این آفت را نقشی اساسی دانست و خواستار نقش آفرینی کشاورزان خبره در این رابطه شد.

انتهای پیام /ی

مبارزه با افت  زنجره خرما در شهرستان فهرج

نظر شما