شناسهٔ خبر: 25728335 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

موسوی لارگانی پاسخ داد:

دلایل افزایش قیمت سکه در ماه رمضان چیست؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دلایل افزایش قیمت سکه در بازار، مصادف با ماه رمضان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دلایل افزایش قیمت سکه در بازار، گفت: باید اذعان کرد قیمت جهانی طلا افزایش یافته؛ اما عموما قیمت سکه متناسب با این امر تغییر نمی کند بلکه متاسفانه دلال های بازار سکه و ارز این روزها سبب افزایش قیمت ها می شوند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت سیاستگذاری مناسب برای مدیریت بازار سکه و ارز، اظهار کرد: بانک مرکزی برخی روزها عنوان می کند که سکه عرضه می کند و افراد هر تعداد سکه بخواهند می توانند خریداری کنند و گاهی هم جلوی فروش و عرضه را می گیرد از این رو نداشتن سیاستگذاری مناسب نیز موجب شده این بازار ملتهب شود.

وی ادامه داد: همچنین نباید از تاثیر برخی مصاحبه های نابهنگام و بی موقع مسئولان بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها غافل شد زیرا بروی تغییر قمیت ارز و سکه اثر می گذارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته باید اذعان کرد که گاهی نیز مردم بی دلیل نسبت به خرید سکه اقدام کرده و در واقع به این بازار هجوم می برند که ناشی از مولفه های ذکر شده است و همین امر سبب افزایش قیمت سکه می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در بازار آزاد تهران، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش نرخ، به ۲۰,۲۰۹,۹۷۳ ریال رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، ۱۹,۴۸۰,۶۹۵ ریال، نیم سکه ۱۰,۰۰۰,۰۹۱ ریال، ربع سکه ۵,۷۷۴,۲۷۸ ریال و سکه یک گرمی نیز ۳,۵۵۶,۴۷۶ریال است./

پایان پیام

نظر شما