شناسهٔ خبر: 25728131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل| طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری اردبیل تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند

R41374/P1377/S6,49/CT11

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ضروری است طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در اولویت دریافت تسهیلات اشتغالزا قرار گیرد که در این زمینه تلاش و پیگیری لازم انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نادر فلاحی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار داشت: انتظار می‌رود حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در استان در اولویت بوده و پروژه‌ها و طرح‌ها در این حوزه در اولویت دریافت تسهیلات اشتغالزا قرار گیرد که در این زمینه تلاش و پیگیری لازم انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به قابلیت و ظرفیت استان در حوزه اشتغال بخش گردشگری و صنایع دستی انتظار می‌رود فعالان این حوزه مورد حمایت قرار گیرند چرا که این امر می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اشتغال و تولید در سطح استان شده و گامی مهم در راستای تحقق شعار سال باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغالزایی فراگیر و پایدار روستایی خواستار اولویت بخشی به طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و صنایع دستی شد.

فلاحی بیان کرد: گردشگری اصلی‌ترین محور توسعه استان است و انتظار می‌رود تمامی نهادهای اجرایی در اشتغالزایی این حوزه که ثمرات محسوس در کاهش بیکاری استان خواهد داشت، مشارکت داشته باشند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: گردشگری و صنایع دستی می‌تواند با هزینه اندک و سودآفرینی بالا منجر به توسعه اقتصادی استان شود و ضروری است فرصت‌های اشتغالزایی این دو حوزه تقویت شود.

نیازمند معرفی جاذبه‌های گردشگری اردبیل در سطح ملی و جهانی هستیم

فلاحی خواستار مشارکت هر چه بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در معرفی قابلیت‌های گردشگری این استان شد و گفت: معرفی توانمندی‌های استان در حوزه گردشگری به تنهایی در توان اداره کل میراث فرهنگی نیست و نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم نهاد نقش موثری در معرفی قابلیت‌ها دارند و می‌توانند توانمندی‌های اردبیل را در سه سطح استانی، ملی و جهانی معرفی کنند.

وی با تاکید بر توسعه اقدامات در راستای معرفی جاذبه‌های گردشکری استان اردبیل اظهار کرد: صرف معرفی قابلیت‌های استان در کانال‌های مجازی استانی مقبول نیست و ما نیازمند معرفی توانمندی‌ها در سطح ملی و جهانی هستیم.

فلاحی با اشاره به ضرورت تعریف شبکه‌های منسجم معرفی توانمندی‌ها تصریح کرد: از سویی انتظار می‌رود در معرفی توانمندی‌های بوم‌گردی، تولیدات صنایع دستی، بازاریابی و فروش صنایع دستی، مدیریت پسماند مناطق گردشگری، آموزش و فرهنگ سازی و معرفی آثار تاریخی و فرهنگی سمن‌ها یاریگر ما باشند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه صرف انتقاد و طرح نارسایی‌ها نمی‌تواند سازنده باشد، افزود: در عین حال که رسانه‌ها به طرح مشکلات و موانع می‌پردازند انتظار می‌رود راهکارهای عملیاتی توسعه صنعت گردشگری استان را نیز مطرح کنند.

وی در مورد ظرفیت اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری استان اردبیل بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در این عرصه نیز ورود کرده و نسبت به رونق اشتغال‌زایی و تعریف ظرفیت‌های اشتغال یاریگر اداره کل میراث فرهنگی باشند. 

انتهای پیام/ش

نظر شما