شناسهٔ خبر: 25728126 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

رفیعی: جوانان مسائل دینی را با مسائل سیاسی گره نزنند

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) گفت: جوانان مسائل دینی را با مسائل سیاسی گره نزنند و به خاطر وجود برخی ناملایمات با خدا قهر نکنند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر پنج‌شنبه در ادامه جلسات تفسیر سوره احزاب در جمع زائران حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: اگر کسی عبد خدا باشد و با خدا انس داشته باشد و رفیق شود خداوند چندین برابر به او عنایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انفاق و قرض باعث چند برابر شدن مال و مایه برکت در زندگی انسان است، ادامه داد: نمونه یک انسان با خدا در دوره معاصر امام خمینی (ره) بود که برای خدا انقلاب را آغاز کرد و خداوند رعب در دل حکومت پهلوی ایجاد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عنایات الهی در پیروزی در جنگ تحمیلی، اضافه کرد: موفقیت‌های ما در دوره دفاع مقدس هم به دلیل عنایات الهی بود.

وی با اشاره به آثار تقوا اضافه کرد: چندین آیه در قرآن است که اگر شما تقوا داشته باشید راه خروج از مشکلات برای شما ایجاد می‌شود و خداوند مزاج سالم روحی به انسان می‌دهد که از بدی‌ها بدش می‌آید.

حجت الاسلام رفیعی افزود: ناراحتی از گناه و اینکه افراد بیگناهی در کشور‌های اسلامی توسط دشمنان کشته می‌شوند نشانه لطف خدا به یک بنده است.

وی با اشاره به سایر آثار عنایت الهی اظهار داشت: کسی که مشمول عنایت خداوند است امیر بر دنیاست و اسیر آن نیست همچنین خودش دین خودش را به اندازه نیاز می‌شناسد.

شناخت عیوب خود از آثار رحمت خداست

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) افزود: شناخت عیوب خود از دیگر آثار رحمت خداست، زیرا انسان وقتی خود را شناخت اشکالاتش را برطرف می‌کند و به گردن دیگران نمی‌اندازد.

وی اضافه کرد: در روایت بیان شده خدا وقتی بخواهد به بنده‌ای لطف کند فرشته‌ای از بهشت می‌فرستد که سینه او را مسح کند و شرح صدر به او عنایت می‌کند همچنین قلب حزین به او می‌دهد.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به برخی اختلاس‌ها و فریب‌ها در عرصه سیاسی کشور و ناملایمات اظهار داشت: من به همه به خصوص جوانان توصیه می‌کنم مسائل دینی را با مسائل سیاسی گره نزنند و به خاطر وجود برخی ناملایمات با خدا قهر نکنند، زیرا خدا فرموده اگر کسی به سوی من بیاید مشمول رحمت و عنایت من قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به صفت رحمانیت و فضل بی منتهای الهی گفت: عنایت عام خدا شامل همه انسان‌ها اعم از کفار و ادیان دیگر است مثلاً در اروپا به علت فضای طبیعی این کشور‌ها بارندگی بیشتر از ایران است و یا اسرائیل هم از آفتاب و زمین استفاده می‌کنند، ولی عنایت خاص الهی ویژه مؤمنان است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قرآن چند صفت از جمله شاهد بودن، بشیر و نذیر و ... را در وصف پیامبر (ص) به کار برده است، اضافه کرد: معنای شاهد بودن این است که پیامبر اکرم (ص) در حیات و بعد از مرگ شاهد بر همه اعمال انسان‌هاست.

وی تأکید کرد: این مقام برای ائمه هم وجود دارد و در روایات بیان شده که دو روز در هفته پرونده اعمال مورد بازبینی پیامبر (ص) و ائمه (ع) قرار می‌گیرد.

حضرت خدیجه کبری (س) مظلوم بودند

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) عنوان کرد: در سراسر کشور مؤسساتی به نام خدیجه کبری (س) تأسیس شود و ما هم به ایشان تأسی کنیم و در کار‌های خیر مانند تهیه جهیزیه و ... کمک کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری (س) مظلوم بودند، تصریح کرد: ما هشت جلد کتاب در مورد ایشان در دست چاپ داریم که برخی نیز چاپ شده است و امیدوارم که در مساجد و حسینیه‌های سراسر کشور از ایشان تجلیل شود.

نظر شما