شناسهٔ خبر: 25727746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

توانبخشی، زمینه همکاری ایران و پاکستان

جمهوری اسلامی ایران نه تنها در زمینه توانبخشی و همکای های دوجانبه نظیر ریشه کنی فلج اطفال، بلکه در بسیاری از زمینه های پزشکی می تواند با کشور همسایه خود برای گسترش همکاری های بهداشتی و درمانی مشارکت کند

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>نماینده سازمان جهانی بهداشت (WHO) در پاکستان از توانبخشی معلولان و کمک به ریشه کنی فلج اطفال به عنوان زمینه های مشترک همکاری های دوجانبه ایران و پاکستان یاد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، 'محمد آساهی اردکانی' د با تبیین زمینه های همکاری مشترک ایران و پاکستان و اعلام آمادگی ایران برای ریشه کنی فلج اطفال در پاکستان گفت: ایران تجربه های گران بهایی در ارائه خدمات پزشکی و درمانی داشته و این، باعث افتخار منطقه است.

وی اضافه کرد:جمهوری اسلامی ایران نه تنها در زمینه توانبخشی و همکای های دوجانبه نظیر ریشه کنی فلج اطفال(Polio)، بلکه در بسیاری از زمینه های پزشکی می تواند با کشور همسایه خود برای گسترش همکاری های بهداشتی و درمانی مشارکت کند.

آساهی اردکانی قوی بودن نظام بهداشت و درمان ایران را نقطه قوت نظام سلامت ایران خواند و گفت: این همکاری ها با حضور ایران به عنوان مسئول سازمان بهداشت و همکاری پاکستان و وزارت بهداشت و درمان ایران روز به روز افزایش می یابد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در پاکستان از توانبخشی معلولان به عنوان یکی از زمینه های همکاری ایران و پاکستان یاد کرد و گفت: دو کشور ، عضو کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت هستند و ایران نیز با داشتن تجربیات خوب در این بخش به ویژه آموزش، می توانند در این زمینه با کشور همسایه خود همکاری کند.

وی با بیان وجود حدود سه میلیون نیازمند یکی از وسایل توانبخشی(Rehabilitation) در پاکستان، افزود: دو میلیون نفر آن ساکن مناطق روستایی هستند و طبیعتا دسترسی به نیازهای این گروه بسیار مشکل می شود.

وی گفت: تعداد زیادی از افراد جامعه براثر جنگ، سوانح طبیعی یا بسیاری از بیماری ها، دچار معلولیت می شوند و لازم است با همکاری کشورهای منطقه در راستای تبادل تجربیات و کاهش مشکلات جامعه هدف این بخش اقدام کرد.

آساهی اردکانی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه حدود سه هزار کودک مبتلا به فلج اطفال در پاکستان شناسایی شده اند، گفت: سازمان جهانی بهداشت با حمایت دیگر سازمان ها و کشورهای تامین کننده بودجه، این کودکان را مورد حمایت قرار داده و آنان را مورد توانبخشی قرار می دهد.

نظر شما