شناسهٔ خبر: 25727110 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رویترز:

ترامپ اعمال تعرفه بر خودروهای وارداتی را بررسی می‌کند/ بازارهای بورس آسیا فرو ریخت

رویترز اعلام کرد ترامپ اعمال تعرفه بر خودروهای وارداتی را بررسی می‌کند و همین عاملی باعث افت بیش از اندازه بازارهای بورس آسیا به ویژه نمادهای خودرویی و قطعات خودرویی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ امروز بازارهای سهام بورس آسیا پس از آن کاهش یافت که دولت آمریکا اعلام کرد بررسی کلی برای اعمال تعرفه بر خودروهای وارداتی انجام می‌دهد.

از سوی دیگر اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم بیشتر حاکی از این بود که از گفت‌وگوهای تجاری بین آمریکا و چین عقب‌نشینی کرده است.

براساس این گزارش، امروز شاخص سهام بازارهای بورس آسیا کاهش یافت. شاخص نیکی ژاپن ۱.۱ درصد کاهش یافت و سهام خودرویی‌ها نیز با کاهش جدی مواجه شدند.

ارزش سهام KOSPI کره جنوبی ۰.۲ درصد با کاهش مواجه شد. همچنین شاخص MSCI خودرویی‌ها و قطعات خودرویی با افت ۱.۱ درصدی همراه شد. همچنین شاخص توکیو تاپیکس مربوط به تجهیزات حمل و نقلی نیز با افت ۳ درصدی مواجه شدند.

براساس این گزارش، وزارت بازرگانی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که روی خودروها و کامیون‌های وارداتی بررسی انجام خواهد داد. که این اقدام می‌تواندبه اعمال تعرفه نظیر فلزات فولاد و آلومینیوم منجر شود.

همچنین روز چهارشنبه ترامپ اعلام کرد که «یک ساختار متفاوتی» در هر تجارتی با چین اعمال خواهد کرد و همین مسئله ابهام در مذاکرات اخیر را بیشتر کرد.

روز سه‌شنبه هم وزارت بازرگانی چین گفت آنها تعهد نکرده‌اند از میزان صادرات به آمریکا در یک زمان‌بندی مشخص بکاهند وی اظهار امیدواری کرد که آمریکا به آنچه که در مذاکرات اخیر متعهد شده‌ پایبند باشد و به زودی اجرایی کند.

انتهای پیام/

نظر شما