شناسهٔ خبر: 25726594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

معاون استاندار گیلان:

فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب و نظام ما را بیمه کرده است

گروه اجتماعی- جمشیدنژاد، با اشاره به نامگذاری سوم خرداد به عنوان روز «ایثار، مقاومت و پیروزی»، یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب و نظام ما را بیمه کرده و امروز دشمنان نمی توانند چشم طمع به کشور ما داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از گیلان، علی اصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان امروز، 3 خرداد در آیین نکوداشت و تجلیل از خانواده های گرانقدر 53 شهید عملیات بیت المقدس شهرستان رشت که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی شرایط خاصی را بر منطقه حاکم کرد، گفت: از همان ابتدا ابرقدرت ها و کشورهای سلطه گر تلاش کردند تا بتوانند به هر شکل ممکن این انقلاب را مهار کنند و لذا برنامه های متنوعی را طراحی نمودند و هنوز این برنامه ها استمرار دارد.

وی هشت سال جنگ تحمیلی را یکی از توطئه های شوم دشمنان علیه انقلاب و نظام دانست و اظهار کرد: دشمنان با این تحلیل که انقلاب تازه به پیروزی رسیده ایران هنوز دارای نیروی نظامی منسجم و قوی نیست و سپاه پاسداران قدرت مقاومت ندارد، در سایه ارتجاع منطقه به رهبری آمریکا جنگ را آغاز و کشوری را برای تهاجم علیه ایران انتخاب کردند که یک جنایتکار بر آن حکومت می کرد و بیشترین مرز را با کشور ما داشت. البته تجاوز عراق به ایران مسبوق به سابقه بود، اما این بار برای مهار انقلاب به میدان آمده بود.

فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب و نظام ما را بیمه کرده است

این مقام مسئول، با اشاره به عبارت «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد»، عنوان کرد: امروز باید سوم خرداد را گرامی بداریم، زیرا تا قبل از عملیات بیت المقدس ما در موضع پدافند بودیم و نیروهای بعثی با تهاجم بخش هایی از خاک کشور را به اشغال درآورده بودند لذا با هشدار امام خمینی(ره) عملیات آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال 61 شکل گرفت و 26 روز به طول انجامید و بیش از 16 هزار کشته و زخمی و قریب به 19 هزار اسیر از عراق گرفتیم، اما این روز بزرگ به نقطه عطفی در جریان دفاع مقدس تبدیل شد و وضعیت به نفع ایران تغییر کرد.

معاون استاندار گیلان، مقاومت، فداکاری، رشادت و مجاهدت بسیجیان و رزمندگان تحت حمایت نیروهای مردمی را مهمترین عامل پیروزی عملیات بیت المقدس دانست و متذکر شد: دلنوشته های مردم که همراه با بسته های ارسالی به جبهه ها می رسید، به رزمندگان برای مقاومت کردن روحیه می داد لذا همواره باید آن روزها را برای خود تداعی و برای نسل جوان بازگو کنیم.

روحیه ایثارگری و شهادت طلبی حرف اول را در کشور می زند

جمشیدنژاد، با بیان اینکه قطعنامه های به ظاهر صلح طلبانه سازمان ملل زمانی صادر می شد که رژیم بعثی عراق بخش هایی از خاک کشور را در اختیار داشت، خاطرنشان کرد: می دانستیم زمانی باید قطعنامه ها را بپذیریم که معادله جنگ را تغییر داده باشیم لذا در سایه رشادت ها، ایثارگری ها و روحیه شهادت طلبی فرزندان این مرز و بوم توانستیم در این جنگ نابرابر پیروز شویم.

وی با اشاره به نامگذاری سوم خرداد به عنوان روز «ایثار، مقاومت و پیروزی»، یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب و نظام ما را بیمه کرده و امروز دشمنان نمی توانند چشم طمع به کشور ما داشته باشند، زیرا از توان دفاعی و قدرت مقاومت ما هراس دارند.

معاون استاندار گیلان، با بیان اینکه روحیه ایثارگری و شهادت طلبی حرف اول را در کشور می زند، گفت: امروز عرصه دشمنی با جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده و محور آن تحریم های اقتصادی قرار گرفته است. در واقع دشمنان می خواهند با خسته کردن مردم، نافرمانی های اجتماعی را افزایش دهند لذا باید هوشیار و آگاه باشیم تا بتوانیم مانند صحنه های دفاع مقدس از این جنگ نیز سرافراز بیرون بیاییم. البته در کشور مشکلاتی وجود دارد، اما مسئولان به فکر هستند و تلاش می کنند.

جمشیدنژاد، ارزش های نهفته در دفاع مقدس را پیش برنده ما در عرصه های دیپلماسی دانست و تاکید کرد: شرط ظهور امام زمان(عج) این است که با ایثار، مجاهدت، فداکاری و مقاومت زمینه حکومت جهانی حضرت را مهیا کنیم و امروز وظیفه ماست تا حافظ و پاسدار انقلاب و نظام در عرصه های مختلف باشیم.

انتهای پیام

نظر شما