شناسهٔ خبر: 25726395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گیلان:

کمیته امنیت سرمایه گذاری نقش مهمی در کاهش دغدغه سرمایه گذار دارد

رشت- استاندار گیلان وجود امنیت را رکن اصلی برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار برشمرد و تأکید کرد: تشکیل کمیته امنیت سرمایه گذاری در استان نقش مهمی در کاهش دغدغه های سرمایه گذار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی طرح‌های پیشنهادی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان در حوزه گردشگری دارای ظرفیت و پتانسیل های بسیاری است.

وی باتأکید براینکه مهمترین رکن سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار وجود امنیت است، افزود: تشکیل کمیته امنیت برای اطمینان خاطر سرمایه گذار و رفع دغدغه های آن در این حوزه یکی از اقدامات در سطح استان گیلان است.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه این استان در حوزه گردشگری دارای ظرفیت و پتانسیل های بسیاری است که می توان در راستای ایجاد اشتغال و توسعه و رونق اقتصادی بهره گیری شود، گفت: برای تسهیل امور مربوط به سرمایه گذاری و همچنین ایجاد اطمینان خاطر سرمایه گذاران از توان ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز بهره گیری می شود.

وی به اجرای طرح های مختلف در حوزه زیرساختی اعم از آزاد راه رشت- قزوین، راه آهن و وجود منطقه ویژه اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: تکمیل آزاد راه رشت- قزوین و همچنین راه آهن سبب کاهش مسافت و زمان حضور گردشگر در استان شده و زمینه را برای جذب گردشگر فراهم می کند.

سالاری همچنین با بیان اینکه شهرستان های استان گیلان نیز دارای ظرفیت های فراوان در حوزه های مختلف بوده که به عنوان نماد فرهنگی آن منطقه محسوب می شود، افزود: یکی از سیاست ها  شناسایی این ظرفیت ها و برندسازی معرفی آن به نام همان شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های حوزه گردشگری استان وجود دریا، تالاب، آب بندان و رودخانه های فراوان است، گفت: به دنبال ایجاد زیرساخت های لازم  و ساخت شناورهای دریایی برای بهره برداری بهتر از این ظرفیت ها هستیم.

استاندارگیلان به اجرای پروژه راه آهن آستارا- آستارا و ظرفیت آن در زمینه صادرات محصولات کشورهای همسایه و حوزه CIS نیز اشاره کرد و یادآورشد: بافراهم کردن بسترهای لازم برای فرآوری محصولات و صنایع بسته بندی می توانیم با همکاری بخش خصوصی می توانیم در این راستا گام برداریم.

نظر شما