شناسهٔ خبر: 25725964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کاهش 34 درصدی جرائم خشن در جیرفت

جانشین فرمانده انتظامی جیرفت از کاهش 34 درصدی جرائم خشن طی 2 ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ رضا محمدرضایی با اعلام این خبر گفت: ایجاد زمینه های کاهش جرائم و ارتقاء امنیت یک راهبرد اساسی و محور توسعه است که پلیس در این زمینه با تمام توان انجام وظیفه می کند.

وی افزود: در این راستا با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان و همکاری خوب مردم وقوع جرائم خشن شامل قتل، تیراندازی، سرقت به عنف و نزاع طی2 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 34 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ محمدرضایی بیان داشت: یکی از مهمترین و کارآمدترین روش های پیشگیری از جرائم در کنار انجام ماموریت های انتظامی بالا بردن سطح آگاهی شهروندان است که در این راستا معاونت اجتماعی پلیس شهرستان اقدامات خوب و اثربخشی را برنامه ریزی و اجرا کرده است.

وی تصریح کرد: این اقدامات با محوریت آموزش همگانی و شامل برگزاری کلاس های آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه ها و آموزش غیر حضوری از طریق بیلبوردهای سطح شهر است که مسلما نقش تاثیرگذاری در ارتقاء آگاهی شهروندان و کاهش جرائم دارند.

سرهنگ محمدرضایی یادآور شد: به طور قطع اگر آگاهسازی عمومی به شیوه های مختلف و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد، زمینه بسیاری از جرائم و معضلاتی که ناشی از عدم آگاهی شهروندان است نیز به حداقل خواهد رسید.

جانشین انتظامی جیرفت در پایان ضمن قدرانی از همکاری خوب مردم با پلیس در برقراری امنیت، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی، مراتب را از طریق سامانه110 به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود.

 

نظر شما