شناسهٔ خبر: 25725753 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تلاش کانادا برای محاکمه مسئولان جنایت کار میانمار

دولت کانادا چهارشنبه شب اعلام کرد، با دیوان بین المللی کیفری (دادگاه لاهه) همکاری می کند، تا مسئولان جنایت کار میانماری به دلیل «پاکسازی قومیتی» و «جنایت های ضد بشردوستانه» علیه مسلمانان روهینگیا محاکمه شوند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /«کریستیا فریلند» وزیر امورخارجه کانادا ضمن اشاره به مظلومیت مسلمانان روهینگیا و محرومیت این گروه از دریافت تابعیت میانماری ، گفت : مهم این است، مسئولان میانماری بدانند، اقدامات وحشیانه آنان مستوجب مجازات است، جامعه جهانی اعمال آنان را نظاره می کند و مکانی برای فرار خاطیان از محاکمه وجود ندارد.

وی ضمن اعلام آمادگی کشورش برای پذیرش آوارگان روهینگیا، از اعطای کمک های بیشتر به این گروه مسلمان خبر داد.
فریلند به تعداد آوارگان قابل پذیرش اشاره ای نکرد و افزود: این موضوع به کمیساریای عالی سازمان ملل متحد و هماهنگی با دیگر کشورهای ذیربط بستگی دارد.
پارلمان انگلیس نیز در موردی مشابه و بر اساس مدارکی که اثبات می‌کند دولت میانمار حقوق بشر را نقض کرده و مرتکب پاک‌سازی قومی در این کشور شده، است، خواستار محاکمه مسوولان برمه در دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) شد.
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود 700 هزار نفر روهینگیایی از اواخر آگوست 2017 (شهریور96) پس از شدت یافتن سرکوب نظامیان این کشور از میانمار به بنگلادش گریختند.
این افراد اکنون در یک نوار مرزی میان میانمار و بنگلادش در شرایط بسیار سخت در اردوگاه هایی زندگی می کنند که فاقد کم ترین امکانات رفاهی است.   / ایرنا

نظر شما