شناسهٔ خبر: 25724746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور نمایندگان ایران ؛

همایش اقتصادی سن پترزبورگ آغاز بکار کرد

مسکو - ایرنا - بیست و دومین همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ با حضور هیات ها و نمایندگانی از 140 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نشست بین المللی دو روزه سن پترزبورگ امروز پنجشنبه در مرکز نمایشگاه اکسپوفوروم سن پترزبورگ آغاز شد و شعار امسال این همایش «اعتمادسازی برای اقتصاد» است.
در نشست اصلی، اجلاس تخصصی و همچنین ده ها پانل و کارگروه این همایش ، بیش از 14 هزار نفر از جمله مقام های ارشد کنونی و پیشین کشورها، سازمان های بین المللی و شخصیت های مختلف حضور دارند.
بررسی مسائل مهم و چالش های بین المللی از جمله اقتصادی و اجتماعی، اوضاع خاورمیانه، بحران های منطقه ای، آینده جهان و روابط بین کشورها از محورهای این نشست ها است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در آن سخنرانی خواهد کرد.
در همایش امسال سن پترزبورگ موضوعاتی همچون بکارگیری هوش مصنوعی در بخش های اقتصادی، فناوری های پیشرفته در پزشکی، ایجاد زیرساخت های الکترونیکی و بکارگیری فناوری بلوک چین blockchain در تجارت و مدیریت مطرح و مورد بحث قرار می گیرد.
علاوه بر آن مسائل سیاسی جاری روسیه و موضوعات اقتصادی این کشور با شرکت مقام های دولتی و کارشناسان روسی در همایش بین المللی سن پترزبورگ بررسی خواهد شد.
در چارچوب همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ، گفت وگوهای تجاری بین نمایندگان کشورهای آمریکا، ایتالیا، فنلاند، هند و کشورهای آفریقایی برگزار می شود.
روسای جمهوری روسیه و فرانسه و نخست وزیر هند و ژاپن و رئیس صندوق بین المللی پول ازجمله مقام های عالی شرکت کننده در همایش سن پترزبورگ هستند.
یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است که همایش امسال در سن پترزبورگ ازنظر تعداد شرکت کنندگان بی سابقه خواهد بود.
وی افزود: انتظار می رود تا 15 هزار نفر در این همایش شرکت کنند، بیش از یک هزار و 500 شرکت روسی و خارجی از 72 کشور در آن حضور دارند.
اوشاکوف با اشاره به حضور دو رئیس جمهوری و دو نخست وزیر در این همایش و شمار زیادی معاونان نخست وزیر از کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: بیش از 50 وزیر خارجه و 10 رئیس مجلس در این همایش شرکت می کنند.
در دوره گذشته نمایندگانی از 65 کشور جهان از جمله مقامات بزرگترین شرکت ها در این همایش شرکت کرده اند.
در چند سال اخیر، مقامات سیاسی و بزرگترین بازرگانان و کارآفرینان جهان نیز در این همایش شرکت کردند.
در حاشیه این همایش اقتصادی، نشست رسانه های جهان برگزار می شود که مدیران خبرگزاری های مطرح دنیا در آن به گفت وگو و اظهار نظر می پردازند.
سید ضیا هاشمی مدیرعامل ایرنا نیز از جمله میهمانان افتخاری این کنفرانس است که با عنوان «آینده روزنامه ها در مواجهه با چالش های نوین» برگزار می شود.
خبرگزاری تاس روسیه میزبانی این کنفرانس را برعهده دارد و مسئولان خبرگزاری های مطرح جهان از جمله شین هوا چین، خبرگزاری فرانسه، د.پ.آ آلمان، رویترز انگلیس، آنسا ایتالیا، کیدو ژاپن، ای.اف.ای اسپانیا، آنادولی ترکیه، ای.پی، وال استریت جورنال و بلومبرگ آمریکا در آن حضور دارند.
در همایش سال گذشته که با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، حدود 12 هزار نفر از 130 کشور جهان شرکت کردند.
همایش بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ در یک دهه گذشته فرصتی برای دیدار و گفت وگوی نمایندگان کارگروه ها و بحث در باره مسائل مهم اقتصادی جهان شده است که روسیه و بازارهای در حال رشد و جهان بطور کل با آنها مواجه می شوند.
شبس*اروپام*391*1346*1859

نظر شما