شناسهٔ خبر: 25724634 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نمایش فیلم سه‌بعدی با موضوع رمضان و آموزش قرآن در قالب سرگرمی در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فرهنگی- برنامه‌های متعددی از جمله نقاشی موضوعی، نمایش فیلم سه بعدی با موضوع ماه رمضان و آموزش مفاهیم دینی در قالب بازی و سرگرمی در طول برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

نمایش فیلم سه‌بعدی با موضوع رمضان و آموزش قرآن در قالب سرگرمی در نمایشگاه قرآن مشهد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، غرفه مهدالرضا(ع) ویژه کودکان و غرفه نوجوانان دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برنامه‌های متعدد آموزشی و تبلیغی را برای این رده سنی از مراجعه‌کنندگان سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در نظر گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به نقاشی مفاهیم قرآنی و پخش فیلم سه‌بعدی با موضوع ماه رمضان اشاره کرد.
در غرفه نوجوانان دارالقرآن الکریم که در واحد 1+ محل برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد قرار گرفته، بخش‌های مختلفی تعبیه شده است که در آن‌ها برنامه‌هایی همچون آموزش شأن نزول آیه‌های قرآن و سیره امام حسن مجتبی(ع) با بازی و سرگرمی، آموزش روخوانی و روانخونی در 45 دقیقه، آموزش احکام نماز و روزه و روایت شهادت امام علی(ع) اجرا می‌شود.
یکی دیگر از این برنامه‌ها پخش فیلم سه بعدی با موضوع ماه رمضان و آداب روزه است؛ در این فیلم داستان نوجوانی که در ماه رمضان به سفر می‌رود و از این طریق با آداب و احکام روزه آشنا شده، روایت می‌شود.
بازی و سرگرمی‌های این غرفه که به روش «GamiFication»(انجام آموزش به روش بازی) و با استاندارهای جهانی توسط اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی تهیه شده، انجام می‌شود.
غرفه مهدالرضا(ع)؛ از نقاشی و کاردستی تا روخوانی و نیایش
در غرفه مهدالرضا(ع) که ویژه کودکان است و در مقابل غرفه نوجوانان در طبقه 1+ قرار گرفته، کارگاه‌های متعددی از جمله روخوانی، روش تدریس مهدالرضا، نمایش عروسکی و سایه، کارگاه کاردستی، کارگاه قصه‌های قرآنی و مربوط به اهل بیت، کارگاه رنگ‌آمیزی و نقاشی دیواری فعالیت دارند و پذیرای کودکان بازدیدکننده از نمایشگاه قرآن و عترت هستند.
مریم بداق آبادی، مسئول غرفه مهد الرضا(ع) در خصوص برنامه‌های این کارگاه‌‌ها توضیح داد: در کارگاه روخوانی، کودکانی که آموزش قرآن دیده‌اند، دور هم جمع می‌شوند و محفلی کوچک تشکیل می‌دهند؛ پس از اینکه پشت بلندگو تلاوتشان را انجام دادند، تشویق می‌شوند و جایزه می‌گیرند.
وی با اشاره به انتقال مفاهیم قرآنی به صورت بازی و قصه‌گویی در کارگاه روش تدریس مهدالرضا(ع)، ادامه داد: در کارگاه نمایش سایه و عروسکی نیز مفاهیم اخلاقی ـ اجتماعی دینی به صورت نمایش عروسکی آموزش داده می‌شود. در کارگاه کاردستی نیز، کارهایی با موضوع‌های مناسبتی مانند ولادت امام حسن مجتبی(ع) و یا آزادسازی خرمشهر توسط کودکان ساخته می‌شود.
در یکی دیگر از بخش‌های غرفه‌ مهدالرضا(ع) بازی قرآنی انجام می‌شود که مسئول غرفه در این باره گفت: بازی به این شکل است که کودکان باید میوه‌های قرآنی را تشخیص دهند و روی درخت نصب کنند؛ این بازی و بازی حیوانات قرآنی به صورتی هدف‌دار انجام می‌شوند؛ پرتاب توپ و قرار دادن آن در سبد نیز به عنوان جایزه برنده‌شدن در بازی در نظر گرفته شده است.
بداق‌ آبادی با اشاره به برنامه نقاشی موضوعی در غرفه مهدالرضا(ع) بیان کرد: کودکان با توجه به مناسبت‌ها، روی بردهایی که تعبیه شده است، نقاشی می‌کنند، همچنین پس از آن‌که آیات و احادیث کاربردی با تابلوهای تصویری به آنان آموزش داده شد، کودکان نقاشی‌های مرتبط با این مفاهیم را رنگ‌آمیزی می‌کنند.
یادآور می‌شود، غرفه مهدالرضا(ع) ویژه کودکان و غرفه نوجوانان دارالقرآن الکریم حرم رضوی، همه روزه در ساعت‌های برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در طبقه 1+ ساختمان شمس، واقع در میدان شهدا(محل برگزاری نمایشگاه) پذیرای خانواده‌ها و فرزندان آن‌هاست.
انتهای پیام

نظر شما