شناسهٔ خبر: 25724556 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عملیات نفسگیر آتش نشانی برای مهار آتش سوزی در انبار اسفنج

آتش سوزی سوزی انبار بزرگ ابر و اسفنج در جنوب تهران، با تلاش نیروهای آتش نشانی مهار و کاملا خاموش شد.

صاحب‌خبر -

عملیات نفسگیر آتش نشانی برای مهار آتش سوزی در انبار اسفنجبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حادثه آتش سوزی در انبار بزرگ ابر و اسفنج ساعت 17:43 روز گذشته رخ داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه 125 و درخواست کمک از آتش نشانان، نیروهای ایستگاه های 9 و 50 به همراه خودرو فوماتیک و تانکر 30 هزار لیتری با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، به شهرری، حوالی سه راهی پالایشگاه رهسپار شدند.

جعفر شكرانه مهربانی افسر آماده منطقه هفت عملیات آتش نشانی، در این خصوص گفت: در محل حادثه یک انبار حدودا 4 هزار مترمربعی که 2 هزار مترمربع از آن مسقف بود و تعداد بسیار زیادی بلوک های ابر و اسفنج در آن نگه داری می شد، دچار آتش سوزی شده و شعله های آتش در حال سرایت به اطراف بود.

وی با اعلام اینکه حجم آتش سوزی در قسمت حیاط انبار قرار داشت، ادامه داد: نیروهای آتش نشانی باقرشهر همزمان با آتش نشانان تهرانی خود را به محل حادثه رساندند و پس از قطع جریان برق و گاز انبار و ایمن سازی محل حادثه، با همکاری یکدیگر عملیات مهار زبانه های آتش را آغاز کردند.

افسر آماده منطقه هفت عملیات آتش نشانی، اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی با مجهز شدن به دستگاه های تنفسی و لوله های آبرسانی از چندین سمت، مشغول مهار شعله های آتش شدند و پس از یک عملیات نفسگیر دو ساعته، آتش سوزی را پیش از سرایت به قسمت های دیگر انبار، مهار و کاملا خاموش کردند.

مهربانی در پایان گفت: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از کارگران حاضر در انبار آسیبی وارد نشد و علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان علت یابی آتش نشانی تهران در دست بررسی است.

گفتنی است؛ کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران همواره به شهروندان توصیه می کنند، در هنگام چیدمان لوازم در داخل انبارها، اصول ایمنی را رعایت کنند و نصب سیستم های اعلان و اطفاء حریق در انبارها را فراموش نکنند.

برچسب‌ها:

نظر شما