شناسهٔ خبر: 25724546 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گلستان| افزایش ۲۸۱ درصدی کمک‌های مالی به شهرداری‌های کوچک در استان گلستان

R41471/P41362/S6,70/CT11

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: از جمله سیاست‌های دولت کمک‌های مالی به شهرداری‌های کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت بر پایه عدالت‌محوری است که در این راستا, در ۳ ماه آخر سال ۹۶, حدود ۲۸۱ درصد افزایش کمک مالی داشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گالیکش, طیبه خلیلی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش اظهار داشت: بودجه مالی شهرداری‌های کمتر از 50 هزار نفر در سال 96 نسبت به سال 95، حدود 40 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: 29 شهر در استان گلستان کمتر از 50 هزار نفر جمعیت دارد و کمک‌های مالی ملی و استانی در جهت درآمد پایدار با توجه به کاهش ساخت و ساز و کاهش عایدات و عوارض شهرداری‌ها است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان تصریح کرد: در سال جاری 50 میلیون تومان به شهرداری صادق‌آباد از توابع شهرستان گالیکش از محل بودجه سال 96 تخصیص یافت و براساس قیر رایگان, سهمیه شهرداری صادق‌آباد از این محل, 297 میلیون تومان و شهرداری گالیکش 452 میلیون تومان است که روز گذشته در سامانه اعتبارات شهرداری‌ها ثبت شد.

خلیلی با اشاره به افزایش نیروی انسانی در بیشتر شهرداری‌ها، تاکید کرد: متاسفانه در ادوار گذشته جذب نیروی انسانی در حوزه شهرداری‌ها غیرکارشناسی و غیرتخصصی به بدنه شهرداری‌ها اضافه شده که در حال حاضر پرداخت حقوق آنها با مشکل مواجه است.

وی یادآور شد: از شهرداری‌ها به ویژه شهرداری‌های جدید تاسیس می‌خواهیم اهتمام جدی در این بحث داشته و جذب نیروی انسانی از طریق چارت سازمانی و به صورت آزمون و دیگر مراحل صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: در اولویت و رویکرد و سیاست‌های اجرایی استانداری گلستان, برای کل شهرداری‌های استان, 300 نفر اشتغال در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود شهرداران بسته پیشنهادی خود را در قالب بخش خصوصی و افزایش اشتغال پایدار به دفتر امور شهری استان ارائه دهند.

خلیلی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی شهرداری‌ها, تفکیک از مبداء در حوزه پسماند و بازآفرینی شهری و توجه به بافت فرسوده شهری و جلوگیری از حاشیه‌نشینی باشد.

وی تصریح کرد: در استان گلستان 3 شهر جدید تاسیس داشتیم که از انتخاب شهرداران این 3 شهر به علت آشنایی با مدیریت شهری, تجربه کافی در مدیریت شهری نسبت به دیگر شهرداران رضایت داریم.

انتهای پیام/ ز

نظر شما