شناسهٔ خبر: 25724265 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر|۴۲۰ میلیارد تومان برای ساخت سد دالکی دشتستان سرمایه‌گذاری می‌شود

R41363/P41362/S6,53/CT11

وزیر نیرو در بازدید از روند اجرایی سد دالکی دشتستان گفت: در اجرای این سد که نقش مهمی در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه دارد ۴۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، رضا اردکانیان صبح امروز در ادامه سفر به استان بوشهر از روند اجرایی سد دالکی در دشتستان بازدید کرد.

وی با تاکید بر نقش مهم سد دالکی در حل مشکلات مردم منطقه اظهار داشت: در اجرای این سد که نقش مهمی در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه دارد 420 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وزیر نیرو بر تسریع اجرای سد دالکی تاکید کرد و افزود: تلاش می‌شود اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح تامین تا براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز با بیان اینکه سد دالکی با حجم مخزن 270 میلیون متر مکعب طراحی شده خاطرنشان کرد: سد دالکی با حجم آب تنظیمی 434 میلیون متر مکعب در سال در شهرستان دشتستان قرار دارد که این سد نقش مهمی در تامین آب مطمئن 13 هزار هکتار نخلستان‌های شبکه آبیاری دالکی، سعدآباد، وحدتیه، سعدآباد و دهقائد دشتستان دارد.

شاهپور رجایی، تامین نیاز  حقابه زیست محیطی تالاب حله و جبران کمبود آب شرب شهرستان دشتستان را از دیگر اهداف ساخت سد دالکی دانست و تصریح کرد: کنترل سیلاب‌های مخرب منطقه حله و جلوگیری از بروز خسارات مالی و جانی به مناطق پایین دست، توسعه گردشگری از دیگر اهداف مهم ساخت سد دالکی است.

وی با بیان اینکه سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی و با ارتفاع 106 متر در فاصله 110 کیلومتری از مرکز استان بوشهر ساخته می‌شود گفت: پیشرفت کلی اجرای سد دالکی 10 درصد و مدت زمان پیش بینی شده برای اتمام این پروژه 60 ماه  پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر افزود: قرارداد اجرایی این سد به مبلغ 420 میلیارد تومان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء منعقد  شده و تمامی جبهه‌های کاری سد فعال است.

انتهای پیام/ ز

نظر شما