شناسهٔ خبر: 25724252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حسینی کیا:

لزوم فرهنگ سازی مقاومت در مقابل زورگویی های دشمن و انتقال آن به نسل های آینده

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس گفت: رمز موفقیت ملت ایران در عرصه بین المللی، مقاومت در مقابل زورگویی جریان استکبار جهانی است.

صاحب‌خبر -

سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص رواج فرهنگ مقاومت در کشور باتوجه به بیانات رهبری معظم انقلاب گفت: مقاومت در فرهنگ اسلامی یک جایگاه ویژه دارد؛ بدین معنا هرگاه در مقابل دشمن مقاومت صورت گرفته، آنها را به عقب نشینی وادار کرده، اگر ما مقداری تساهل درپیش بگیریم، دشمن فتح سنگر به سنگر را آغاز خواهد کرد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مقاومت می تواند در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی صورت بگیرد؛ بطور مثال اگر ضعفی در حوزه فرهنگ رخ می دهد، نشان از تساهل ما نسبت به مسائل فرهنگی است. حتی در حوزه های نظامی عقب نشینی در مقابل دشمن، باعث پیشروی و گستاخی دشمن خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مسئله برجام مشاهده شد که با نرمش ما دشمن گستاخ تر از قبل پا به میدان گذاشت. با توجه به بیانات رهبری، روزگاری کشور به دنبال راه اندازی یک یا دو سانتریفیوژ بود، زمانی که دشمن به ما اجازه چنین کاری را نداد و گستاخ تر شد، بدین سبب پلمپ ها را شکسته و  غنی سازی 20 درصد را شروع کردیم.

عضو فراکسیون روحانیت در مجلس ادامه داد: آنهایی که حتی زمانی با چرخیدن یک سانتریفیوژ در ایران مخالف می کردند، با مشاهده مقاومت ملت ایران در مقابل زورگویی آنها، با چرخیدن چندین هزار سانتریفِوژ موافق کردند.این نشان دهنده این است که دشمن مانند سگ است؛ زمانی که بترسید و فرار کنید، بدنبالتان می آید و اگر جایتان محکم بایستید ، به شما نزدیک نخواهد شد و او فرار خواهد کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس افزود: در جنگ تحمیلی مشاهده کردید که چگونه ملت ایران به تنهایی با رژیم تادندان مسلح بعث عراق مقاومت کرد و به لطف خدا پیروز شد. ملت ایران در طول 40 سال اخیر ثمره مقاومت خود را دیده اند و استقلال و امنیتی که در کشور وجود دارد، مرهون همین مقاومت ها است.

وی با انتقاد از برخی عقب نشینی ها در مسئله برجام افزود: اگر مسئولان در مذاکره با طرف غربی، در برخی مسائل عقب نشینی کردند ، با گستاخی بیش از حد آنها مواجه شدند و همانگونه که هم اکنون در برجام به آن رسیدیم، حاکی ازهمین نکته بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنابراین رمز موفقیت ملت ایران در عرصه بین المللی مقاومت در مقابل زورگویی جریان استکبار جهانی است و این مقاومت باید در کشور فرهنگ سازی شده و نسل به نسل به فرزندان این ملت منتقل شود./

پایان پیام

نظر شما