شناسهٔ خبر: 25724232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اداره بهزیستی پیشوا:

پیشوا ۱۲۰۰ معلول دارد/به کارگیری ۲۵ زن سرپرست خانوار

پیشوا- رئیس اداره بهزیستی پیشوا با بیان این که پیشوا ۱۲۰۰ معلول در خود دارد، ضمن ارائه گزارشی از طرح های اشتغال زایی این اداره گفت: ۲۵ زن سرپرست خانوار به کار گرفته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نجمه اسماعیلی در مراسم جشن خیریه سازمان بهزیستی پیشوا که با حضور معلولین، خیرین و مسئولین این شهرستان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: همواره باید به یاد داشته باشیم که نباید معلولیت سبب محدودیت بشود و این مساله را ما در معلولین پیشوا به خوبی مشاهده کرده ایم.

وی در ادامه اشاره به این که در میان معلولین این شهرستان افرادی هستند که با وجود معلولیت در رشته های مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل می باشند افزود: حتی داریم کسانی را که استاد دانشگاه، وکیل می باشند و در مقاطع مختلف گل کاشته و افتخار آفرین بوده اند.

رئیس اداره بهزیستی پیشوا با بیان این که شهرستان پیشوا با وجود جمعیت کمی که دارد اما ۱۲۰۰ معلول را تحت پوشش خود دارد، گفت: این تعداد برای این شهرستان عدد بزرگی است و ارزو می کنیم که کمک های بیشتری در خصوص توانمندی این قشر داشته باشیم و سعی کنیم با نهایت تلاش خود در زمینه تونمندی انها کار کنیم تا هیچ معلولی صرف نداشتن توانایی بیکار نماند و از زندگی عادی و سالم نیز عقب نماند.

اسماعیلی در ادامه به طرح همیاران زنان سرپرست خانوار که با موفقیت در پیشوا اجرا می‌شود اشاره کرد و گفت: در این طرح زنان سرپرست خانوار را داریم که گروه همیار زنان سرپرست خانوار برای حمایت از این عزیزان راه اندازی شده است و درحال حاضر ۳ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در بخش های خیاطی، پوشاک و فرش با همکاری کلینیک های مددکاری افتتاح شده و در این راستا ۲۵ زن سرپرست خانوار به کار گرفته شده اند.

وی بیان داشت: در این طرح زنان سرپرست خانوار قابل بازتوانی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف و اعطاء تسهیلات روانه بازار کار می‌شوند و تا زمانی که در حرفه خود به استقلال نرسیده باشند هم‌چنان تحت حمایت اداره بهزیستی هستند و پس از خودکفایی در صورت تشخیص مددکاران، از چرخه حمایت اداره بهزیستی خارج می‌شوند.

گفتنی است که در این جشن مبلغ ۵۰ میلیون ریال کمک غیر نقدی و ۴۲ میلیون ریال کمک نقدی از طرف خیرین برای معلولین جمع آوری شد.

نظر شما