شناسهٔ خبر: 25724119 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معاون قضایی و فرهنگی دادگستری استان فارس:

ضرورت تغییر نگاه جامعه به زندانیان/ برخی ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند

خبرگزاری میزان- معاون قضایی و فرهنگی دادگستری استان فارس با بیان اینکه هم اکنون جمعیت زیادی در زندان‌ها هستند که همه آن‌ها قاتل، کلاهبردار، سارق و راهبند نیستند بلکه برخی ناخواسته گرفتار زندان شده اند بر تغییر نگاه جامعه به زندانیان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدراله رجایی نسب در مراسم جشن نسیم مهر انجمن حمایت از زندانیان با بیان اینکه تمام زندانیان مجرم مادرزاد و خطرناک نیستند، گفت: باید نگاه جامعه به زندانی تغییر کند.

با اشاره به اینکه باید جشن نسیم مهر به طوفان مهر تبدیل شود بیان کرد: باید امر خیر و انفاق برای حل مشکلات خانواده زندانیان طوفانی شود تا شاهد آزادسازی زندانیانی باشیم که به صورت اتفاقی پشت میله‌های زندان گرفتار شده اند.

وی با اشاره به دعای هر روزه ماه مبارک رمضان بیان کرد: در آستانه ماه رمضان یک خواسته تکراری از خداوند این است؛ ما از خدایی که صاحب منت است و کسی بر او منتی ندارد خواهش می‌کنیم که در این ماه مقدمات آزادی ما را از آتش جهنم فراهم کند، آزادی مقابل آزادی است و باید مقدماتش فراهم شود.

معاون فرهنگی دادگستری استان، بیشترین تاثیر برای قبولی اعمال و شایستگی را حضور در اینگونه جلسات خیرانه عنوان کرد و افزود: متاسفانه نگاهی که به زندانی در جامعه وجود دارد آن‌ها را مجرم خطرناک و مادرزاد می‌دانند که باید این نگاه عوض و به یک باور عمومی تبدیل شود که همه زندانیان خطرناک نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نسب گفت: هم اکنون جمعیت زیادی در زندان‌ها هستند که همه آن‌ها قاتل، کلاهبردار، سارق و راهبند نیستند بلکه برخی ناخواسته گرفتار زندان شده اند از این رو آزادی ما از آتش جهنم بستگی به میزان توجه به گرفتاری بندگان دارد.

وی با بیان اینکه خیرین بلند آوازه‌ای در این استان وجود دارند گفت: باید در این جلسه مقدمات و زمینه استجابت دعا را فراهم کنیم، کمک به خانواده‌های افراد نیازمند بهترین عبادت است از این رو از خیرین استان خواسته می‌شود که به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.

وی بیان کرد: نباید خانواده زندانی را در کنار زندانی مجازات کرد آن‌ها تقصیری ندارند همه باید با کمک هم مقدمات رفاه و آرامش آن‌ها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما