شناسهٔ خبر: 25724091 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

یک عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

استفاده از نمای تمام شیشه‌ای منطقی نیست

زهرا صدر اعظم نوری با بیان اینکه فلسفه استفاده از نماهای شیشه‌ای بهره مندی بیشتر از آفتاب است، گفت: این موضوع در تهران به استفاده بیشتر از سیستم‌های سرمایشی منتهی می شود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / زهرا صدراعظم نوری با اشاره به استفاده برخی از سازندگان ساختمان از نمای شیشه‌ای گفت: طبق مصوبه شورای شهر استفاده از نمای شیشه‌ای ممنوع است و شهرداری و شهروندان ملزم به اجرای مصوبات شورا هستند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر در مواردی خلاف مصوبه شورا عمل شود، تخلف است و باید با تخلف برخورد شود.

وی افزود: در مورد برخورد با این ساختمان‌ها باید دید که در چه مرحله‌ای هستند و اگر پروانه ساخت صادر شده و نما هم تأیید شده، برای ذی‌نفعان حق ایجاد کرده است؛ لذا جلوگیری از آن خسارت‌هایی را به دنبال دارد که شهرداری باید پاسخگو باشد.

صدراعظم نوری با تأکید بر اینکه فلسفه استفاده از نماهای شیشه‌ای استفاده بیشتر از آفتاب است اظهار کرد: از آن جایی که در تهران معمولا آفتاب زیادی وجود دارد، طبیعی است که استفاده از نمای تمام شیشه‌ای خیلی منطقی نیست.

وی تاکید کرد: از لحاظ فرهنگی مردم ایران در مقابل شیشه مقدار زیادی پرده نصب می‌کنند تا جلوی نور آفتاب را بگیرند. این کار در مجموع سبب می‌شود که مردم ساعات بیشتری را از سیستم‌های خنک‌کننده استفاد کنند و در نهایت موجب اتلاف زیاد منابع انرژی می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما