شناسهٔ خبر: 25723812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ملایر میزبان شصتمین دوره جشنواره فیلم و عکس منطقه‌ای کشور

خبرگزاری شبستان: مسئول انجمن سینمای جوانان ملایر، از برگزاری شصتمین جشنواره فیلم و عکس منطقه‌ای ایران در نیمه دوم شهریورماه امسال در ملایر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همدان، امید وفایی ، مسئول انجمن سینمای جوانان ملایر با بیان اینکه سال گذشته انجمن سینمای جوانان ملایر در دو بخش فیلم و عکس فعالیت‌های خود را پیگیری کرده است، گفت: ٢٤٠ نفر عضو کانون عکاسان ملایر در این مرکز هستند که کانون عکاسان این مرکز در سال گذشته ٦ هزار قطعه عکس را تولید کرده که ٥٠٠ قطعه از آن عکس کیفی بوده است.

 

مسئول انجمن سینمای جوانان ملایر افزود: سال گذشته بعد از هشت سال در جشنواره منطقه‌ای ژیار دو فریم عکس منتخب از شهرستان ملایر داشتیم و در قسمت فیلم نیز در جشنواره منطقه‌ای شبدیز فیلم «سزارین» جایزه منطقه‌ای را به خود اختصاص داد.

 

وی اضافه کرد: همچنین فیلم «سایه به سایه» نیز به کارگردانی حمید ابوالقاضی توانست به  جشنواره شاندیز راه پیدا کند.

 

وفایی تصریح کرد: سال گذشته ١٥ فیلم نیمه‌حرفه‌ای و یک فیلم حرفه‌ای توسط هنرمندان این مرکز تولید شده و ١٥ تور عکاسی نیز با حضور عکاسان و هنرجویان این مرکز در شهرستان برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ٢٠ هنرجوی فیلمسازی این مرکز در حال آموزش هستند گفت: دوره فیلم سازی این مرکز یک دوره هفت ماهه در همه رشته‌های فیلمسازی است که همه آموزش‌ها به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

 

مسئول انجمن سینمای جوانان ملایر افزود: یکصد هنرجوی عکاسی نیز در کلاس‌های تک درس عکاسی سال گذشته در ٦ دوره آموزش دیده‌اند و دو دوره کلاس تصویربرداری نیز برگزار شده است.

 

وفایی در ادامه از برگزاری شصتمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس کشور در ملایر خبر داد و افزود: این جشنواره با همکاری فرمانداری ملایر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و سینمای جوانان ملایر  برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این جشنواره با حضور هنرمندان به‌نام کشور با حضور اساتید و داوران کشوری به مدت چهار روز از ١٥ تا ١٨ شهریورماه در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ملایر برگزار خواهد شد.

 

نظر شما