شناسهٔ خبر: 25723474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

امیر پوردستان:

هیچ‌گاه آغازکننده جنگ نخواهیم بود/ امروز با چهره جدید تهدید روبرو هستیم

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تاکید کرد: هیچ‌گاه آغازکننده هیچ جنگی نخواهیم بود و درصدد تسلط بر خارج نیستیم ولی هر جا با تهدید دشمن روبرو شویم با آن مقابله می‌کنیم و اگر لازم باشد در جهت ارتقای توان دفاعی خود تلاش خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایلنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح امروز در مراسم سالگرد آزادسازی خرمشهر که در حرم امام خمینی برگزار شد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی برای آمریکایی‌ها یک شوک سیاسی و ژیوپولتیک بود که تمامی معادلات آنها را در منطقه و جهان برهم زد.

وی افزود: تا پیش از انقلاب ایران، مهمترین کشور اقماری آمریکا بود. اولین مزیت ایران برای آمریکا این بود که ایران در شمال خلیج فارس بود و می‌توانستند از این طریق بر بازار انرژی کنترل داشته باشند. از سویی ایران همسایه شوروی بود و از طریق ایران فعالیت شوروی را رصد می‌کردند. ایران ژاندارم منطقه بود. ایران خط مقدم غرب علیه شوروی بود.

پوردستان تاکید کرد:‌ با حدوث انقلاب اسلامی همه این مزیت‌ها از آمریکا گرفته شد. پس ناراحتی آنها طبیعی است. اما دلیل نگرانی اصلی آمریکایی‌ها این بود که انقلاب اسلامی با خود ادبیات جدید آورد و می‌دانستند این ادبیات در مرزهای جغرافیایی ما باقی نمی‌ماند و کشورهای منطقه را هم درمی‌نوردد و ملت‌های منطقه را بیدار می‌کند که این ادبیات استقلال و آزادی و مردمسالاری دینی بود.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تاکید کرد: به این خاطر پس از اولین روز پیروزی انقلاب دشمنی با ما را شروع کردند. ما را محاصره اقتصادی کردند. موج ترور را از طریق منافقین راه انداختند. جنگ داخلی علیه ما به راه انداختند و... اما مردم انقلابی با صبر این مقاطع را پشت سر گذاشتند و انقلاب را تنها نگذاشتند. در نهایت صدام را مامور سرنگونی ایران کردند و پاداش آن را الحاق خوزستان به عراق تعیین کردند.

وی ادامه داد: ما با جنگی نابرابر روبرو بودیم. جنگ بر ما تحمیل شد. جنگ زمانی بر ما تحمیل شد که عمده نیروهای سپاه و ارتش درگیر مقابله با ضدانقلاب در کردستان بود. کشور با تحریم اقتصادی روبرو بود. سیاست‌های غلط دولت بنی صدر موجب دو قطبی شدن کشور شده بود. موج ترور را به راه انداخته بود. در حالی که صدام خود را به انواع و اقسام تسلیحات مجهز کرده بود.

پوردستان گفت: پس از جنگ سرد، غرب و شرق روبروی هم بودند اما در جنگ تحمیلی غرب و شرق باهم پشت سر صدام قرار گرفتند. کشورهای مرتجع منطقه از صدام حمایت می‌کردند که این مسائل موجب اشغال بخشی از خاک کشور شد ولی تدابیر امام به ملت روح و جان داد و آنها را بسیج کرد. ارتش و سپاه شکل یافتند. راهبرد امام راهبرد دفاع همه جانبه متکی بر مردم بود که بر این اساس، نیروهای مسلح ساماندهی یافتند و نقشه‌های عملیاتی‌شان را طراحی کردند تا دشمن را به خاک مذلت بنشانند اما خرمشهر هنوز در دست دشمن بود.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تاکید کرد: عزم فرماندهان برای آزادسازی خرمشهر جدی بود و سربازان اسلام برای آزادسازی خرمشهر روزشماری می‌کردند. عملیات بیت المقدس ۲۲ روز طول کشید تا سربازان پشت دروازه‌های خرمشهر رسیدند.

وی با بیان اینکه ما خرمشهر را با ایمان به خدا و تبعیت از ولایت، با وحدت ملی و انسجام ملی، با نهراسیدن از مشکلات، اعتماد به نفس و توکل به خدا و نترسیدن از مشکلات فتح کردیم، گفت: این رمز جمهوری اسلامی است که باید آن را حفظ کنیم. ما امروز با چهره جدید تهدید روبرو هستیم و لازم است به عنوان بازوهای نظام ظرفیت جدید دفاعی ایجاد کنیم. امروز ادبیات دشمن عامه پسند نیست بلکه زیبنده خودشان است. دیگر با ردپای دشمن روبرو نیستیم بلکه با خود دشمن روبرو هستیم.

 پوردستان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز نیروهای مسلح از اشراف خوب اطلاعاتی برخودار هستند و می‌دانیم در هر پایگاه چه تجهیز و تسلیحاتی دارند و حتی رفتارشناسی کرده‌ایم. دکترین نیروهای مسلح بازدارندگی و دفاعی است. ما هیچ‌گاه آغازکننده هیچ جنگی نخواهیم بود و درصدد تسلط بر خارج نیستیم ولی هر جا با تهدید دشمن روبرو شویم با آن مقابله می‌کنیم و اگر لازم باشد در جهت ارتقای توان دفاعی خود تلاش خواهیم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما