شناسهٔ خبر: 25723161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نخستین صورتجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان حاجی آباد برگزار شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی آباد از برگزاری نخستین جلسه شورای فرهنگی عمومی با موضوع ریشه یابی معضلات اجتماعی و فرهنگی شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین مختاری رییس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه شهرستان گفت: ماه رمضان فرصتی بی نظیر است باید قدر این فرصت ها را دانست همه ی ما نیازمند ارتباط با خدا هستیم هر کس مسئولیتش بیشتر نیازش هم بیشتر است.

وی افزود : اگر ما باور کنیم که زندگی بعد از این دنیا هم هست و خداجو باشیم در مسیر حق قرار می گیریم و این ماه مبارک بهترین فرصت برای بندگی خداست .

امام جمعه حاجی آباد عنوان کرد : آسیب اجتماعی فقر در همه کشورها وجود دارد که باعث تضعیف فرهنگ در اجتماع می شود  کشور ما هم به نحوی درگیر این قضیه می باشد وقتی بیکاری آمد و شغلی نبود در پی آن فساد اخلاقی ، طلاق و اعتیاد و... هم رخ می دهد اما بعضی معضلات بومی هستند در برخی شهرها کم رنگ و در برخی شهرها پررنگ ، در شهرستانهایی مثل شهرستان ما که از لحاظ اقتصادی مردم مشکل مادی دارند و مجموعه هایی مثل بهزیستی و کمیته امداد نیز نمی توانند به همه نیازمندان خدمات دهند.

مختاری بیان کرد: نقش موسسات خیریه در برطرف کردن معضلات فرهنگی و اجتماعی نیز موثر است که در رسیدگی به احوال نیازمندان ویژه بوده و توانسته اند گوشه ای از درد متراکم نیازمندان را درمان نمایند وظیفه ما هم این است که از این عزیزان حمایت نماییم افرادی را که نمی توان به لحاظ قانونی از طریق کمیته امداد و بهزیستی حمایت نمود از طریق موسسات خیریه می توان مورد حمایت قرار داد یکی از این موسسات موسسه علی بن موسی الرضا  می باشد که توفیقاتی هم داشته و بایستی مورد حمایت بیشتر قرار گیرد.

کاظم قاسم زاده دبیر شورا گفت :  مسئله مربوط به آسیب های فرهنگی و اجتماعی از دیرباز در جامعه مورد توجه بوده است و با گسترش دامنه نیازمندی ها ، محرومیت های ناشی از عدم امکان برآورده شدن خواسته ها و نیازهای زندگی موجب گسترش شدید و دامنه‌دار فساد ، عصیان ، تبهکاری ، سرگردانی ، دزدی و انحراف جنسی و دیگر آسیبها شده است.

وی افزود : در این بین بعضی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی انواعی تکراری در طول نسل های مختلف هستند، اما چنانکه مشاهده می‌شود و حتی برخی از این آسیب ها مثل مواد مخدر پیشرفت بیشتری داشته اند .

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی آباد افزود: باید برنامه ریزی مناسب فرهنگی برای جوانان و نوجوانان انجام گیرد  تا از این طریق جلوی برخی معضلات و آسیب های اجتماعی گرفته شود چرا که جوانان قشر آسیب پذیر تری می باشند .

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین صادقی رییس دادگستری و عضو شورا گفت: فعالیتهایی که به روند کاهش آسیب اجتماعی کمک می کند برنامه ریزی شده است که می توان به مشاوره و برگزاری نمایشگاه های عکس به صورت محله ای در مورد آسیب مواد مخدر و مبارزه با عوامل ساخت و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی اشاره نمود که در سیر نزولی طلاق و سایر آسیب های اجتماعی موثر بوده اند .

از جمله مصوبات این جلسه برگزاری نمایشگاه عکس اعتیاد به صورت محله ای و پخش فیلم از معضلات فرهنگی و اجتماعی در محله ها بود.

 

نظر شما