شناسهٔ خبر: 25723073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

رمز پیروزی در آزادسازی خرمشهر از منظر قالیباف

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در دوران دفاع‌ مقدس فرماندهی لشکر ۵ نصر خراسان و لشکر ۲۵ کربلا را بر عهده داشت، با انتشار پستی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز "مقاومت، ‌ایثار و پیروزی" صفحه اینستاگرام خود را به روز رسانی کرد.

وی در این پست اینستاگرامی اظهار داشت عملیات آزادسازی خرمشهر به ما آموخت که در سخت‌ترین شرایط، با همدلی و اعتماد و غیرت، با عزت‌مندی و هشیاری، با حزم و دوراندیشی، آنچه دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد،‌ به دست می‌آید.

قالیباف در اینستاگرام نوشت:

"یک سال از عزل بنی‌صدر توسط نمایندگان مردم می‌گذشت. در این مدت رزمندگان ایرانی در ثامن‌الائمه حصر آبادان را شکسته بودند؛ بستان و ۷۰ روستای آن منطقه و حدود ۵۰۰۰ نفر از عشایر محلی را در طریق‌القدس از چنگ دشمن بیرون آورده بودند و در فتح‌المبین بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده غرب دزفول و شوش را پس گرفته و دو لشگر عراق را به طور کامل منهدم کرده بودند. همه این عملیات موفق، ماحصل توکل بر خدا، اتحاد و استفاده از همه ظرفیت‌های نظامی و اعتماد به جوانانی بود که با تمام توان و اعتقاد برای دفاع از میهن به میدان آمده بودند.

اما هنوز حالمان خوب نبود. خرمشهر و هویزه هنوز در دست دشمن بود؛ مال و جان و ناموس ایرانی‌ها در تعرض بود.

همه دور هم جمع شدند. با همه توان و اعتقادشان کار کردند، برنامه‌ریزی کردند و ایستادند تا در بیت‌المقدس، خرمشهر و هویزه و پادگان حمید را پس گرفتند. این پیروزی بسیار بزرگ بود و هست. هست چون علاوه بر بازگرداندن بخشی از میهن، به ما آموخت که در سخت‌ترین شرایط، با همدلی و اعتماد و غیرت، با عزت‌مندی و هشیاری، با حزم و دوراندیشی، آنچه دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد،‌ به دست می‌آید. وقتی ما با نیت درست و با همه وجود و توان و اعتقاد پای کار می‌آییم، سنت‌های الهی اقتضا می‌کند که «من حیث لایحتسب» پیروزی از آنِ‌ ما شود؛ و می‌شود.
این روز را «مقاومت، ‌ایثار و پیروزی» نام نهاده‌اند و این نام‌گذاری چقدر بامسماست. فتح خرمشهر بر همه مبارک، یاد همه شهدا و مجاهدان گرامی و راهشان پر رهرو باد"

قالیباف

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما