شناسهٔ خبر: 25723006 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل|افزایش قیمت‌ کالاهای مورد نیاز مردم اردبیل در ماه مبارک رمضان

R41374/P1377/S6,49/CT7

در آستانه ماه رمضان افزایش قیمت برخی کالاهای مورد نیاز سبب نگرانی شده و در حالی که مردم انتظار داشتند در این ماه عزیز با کاهش قیمت کالا روبه‌رو شوند ولی افزایش قیمت سبب مشکلاتی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، امروز سری به بازار اردببل زدیم و با دغدغه‌هایی روبه‌رو شدیم که هر کدام از افرادی که پای حرفشان نشستیم از افزایش کالاهای مورد نیاز گلایه‌مند بودند.

برخی کالاهای مورد نیاز در بازار اردبیل نسبت به روزها و ماههای اخیر گران شده که فروشندگان بهانه این گرانفروشی را خروجی آمریکا از برجام و برخی تحریم‌ها می‌دانند که شاید این امر در حد حرف و برای بهانه‌جویی باشد.

جنس های مورد نیاز مردم از پنیر و خرما گرفته تا لباس و خودرو همه تحت تاثیر قرار گرفته و گران شده و تعجب همگان را به دنبال داشته است.

شهروندی که برای خرید وسایل مورد نیاز به بازار اردبیل آمده  بود از افزایش قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز گلایه‌مند بوده و اظهار داشت:  در حالی که این کالا چند روز پیش ارزان بود ولی هم‌‌اکنون قیمتهای متفاوت کالاها در مناطق مختلف مشهود است.

وی افزود: یکی از صحنه‌های قابل توجه در بازار اردبیل این است که قیمت‌های کالا در مسیرهای مختلف فرق دارد و این امر سردرگمی برایمان به وجود آورده است.

این شهروند ادامه داد: در حالی که مردم انتظار دارند که قیمت کالا در مناطق مختلف متفاوت نباشد ولی این روزها با قیمت‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شویم که سبب نگرانی مردم شده است.

بی‌ثباتی بازار سبب ایجاد مشکلات زیادی شده است

در آستانه ماه رمضان افزایش قیمت برخی کالاهای مورد نیاز سبب نگرانی شده و در حالی که مردم انتظار داشتند در این ماه عزیز با کاهش قیمت کالا روبه‌رو شوند ولی افزایش قیمت سبب مشکلاتی شده است.

فرزندانی که منتظر هستند تا سفره‌های افطاری شان سبد غذایی کافی را داشته باشد و والدین شان کالاهای مورد نیاز را تامین کنند ولی در هنگام برگشت خانواده‌شان دست خالی آن‌ها را می‌بینند که این موضوع سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای خانواده‌ها و شرم ساری آنها می‌شود.

در حالی که در روزهای گذشته قیمت میوه و سبزیجات در اردبیل نسبتا مناسب بود ولی این روزها با افزایش قیمت چند برابری میوه روبه‌رو هستیم که نشان از بی‌ثباتی بازار اردبیل است.

به گونه‌ای که قیمت هندوانه در روزهای اخیر 400 تا 500 تومان بود ولی این روزها به یک هزار و 500 تومان تا 2 هزار تومان افزایش یافته و سایر میوه‌ها  از جمله پرتقال و سیب نیز به همین شکل است که نشان از بی‌ثباتی بازار اردبیل است که فروشندگان خروج آمریکا از برجام را بهانه قرار می‌دهند.

یارانه کارت‌های که در نانوایی‌ها گرو گذاشته می‌شود

این روزها از سراغ هر نانوایی که می‌گیریم می‌گوید که متاسفانه برخی هستند که قدرت خرید نان را هم ندارند و کارانه یارانه شان را گرو می‌گذارند.

یکی از نانوایان اردبیلی در این زمینه اظهار کرد: بسیاری از مناطق حاشیه شهر توانایی خرید نان را ندارند و با توجه به این امر یارانه کارتشان را در اختیار ما قرار می‌دهند و ما به آنان نان می‌دهیم.

در این روزهای ماه مبارک رمضان با وجود این که انتظار می رفت بازار اردبیل با ثبات مناسبی مواجه شود ولی با افزایش قیمت کالاها روبه‌رو هستیم که این امر دغدغه و نگرانی زیادی به وجود آورده است.

مردم اردبیل که بسیاری از آن‌ها با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند افزایش قیمت کالاها این مشکلات را چندین برابر کرده است و دغدغه‌هاشان این روزها بیشتر شده است.

از مسئولان انتظار می‌رفت در ماه مبارک رمضان برای ثبات و کاهش قیمت کالاها اقدامات اساسی انجام دهند ولی نه تنها این ثبات و کاهش قیمت را شاهد نبودیم بلکه شاهد افزایش قیمت کالاها در بازار اردبیل هستیم که زندگی این روزهای قشر متوسط و طبقه پایین را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است.

گزارش از اکبر رزمی

انتهای پیام/ش

نظر شما