شناسهٔ خبر: 25722595 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

میرزایی‎‌:

لزوم دستیابی به توافق بین ایران و اروپا برای تضمین فروش نفت/باید مزایای اقتصادی برجام حفظ شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس اعتقاد دارد دولت باید با کمک اروپایی ها به توافقی دست یابد که در ازای تعلیق برخی مولفه های هسته ای، از مزایای اقتصادی برجام از جمله فروش نفت بهره ببریم.

صاحب‌خبر -

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعلام شروط ایران برای ادامه برجام با اروپا از سوی رهبر انقلاب، گفت: پیش از برجام کشورمان با تحریم هایی در حوزه انرژی مواجه بود و بر این اساس فروش نفت با مشکل مواجه شده بود.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن ترامپ آمریکایی ها مجددا رویه خصمانه را علیه کشورمان در پیش گرفتند، اظهار کرد: بنابراین ایالات متحده تلاش کرد که دستیابی کشورمان به منابع ارزی حاصل از فروش نفت را هم دچار اختلال کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نیز با خروج آمریکا از برجام و بازگشت مجدد تحریم های ثانویه این عرصه می تواند در معرض آسیب قرار بگیرد، ادامه داد: بنابراین با راهبرد پیش بینی شده توسط دولت باید با کمک اروپایی ها به توافقی دست یابیم که در ازای تعلیق برخی مولفه های هسته ای، از مزایای اقتصادی برجام بهره بریم.

میرزایی با اشاره به اینکه اروپایی ها در دیدارهایی که با وزیر امورخارجه کشورمان داشته اند، عزم و اراده سیاسی خود برای ادامه فعالیت برجام بیان کرده اند، گفت: بنابراین اروپایی ها باید تضمین دهند که در صورت بروز اختلال در روند فروش نفت کشورمان، مشکلات را مرتفع کرده و مانع تحریم های آمریکا در این حوزه شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم در خصوص اینکه رهبر انقلاب فرمودند برجام اروپایی به اقتصاد کشورمان نمی تواند کمک کند، افزود: این سخنان بر اساس تجربه های گذشته و واقعیت های کنونی جامعه بیان شده است؛ بنابراین فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار را نباید منتظر تعیین سرنوشت برجام بگذاریم بلکه باید زمینه فعالیت آنها را فراهم کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد دولت، مجلس شورای اسلامی و اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی باید با یکدیگر جلسه مشترک برگزار کنند و راهکارهای ایجاد رونق در حوزه کسب و کار را بررسی کنند زیرا امروزه بسیاری از عرصه های اقتصادی به مذاکرات برجام گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام در باب تضمین‌های لازم اروپایی‌ها برای ادامه‌ی برجام تاکید کردند که اگر آمریکایی‌ها توانستند در فروش نفت ایران خلل وارد کنند اروپایی‌ها باید خرید نفت از ایران به مقدار مورد نیاز ما را تضمین کنند./

پایان پیام

نظر شما