شناسهٔ خبر: 25722569 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گالری گردی در پایتخت

«خواب و خیال» پتگرها به سلام رسید/ نمایش عکس‌های جنگ سعید صادقی

در اولین جمعه خرداد که مقارن با سالروز فتح خرمشهر شده است، نمایشگاهی از عکس های سعید صادقی، عکاس جنگ در گالری فرشته برپا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، برپایی نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می کنند. این نمایشگاه ها اغلب، جمعه های هر هفته افتتاح می شوند. در اولین جمعه خردادماه که مقارن با سالروز فتح خرمشهر شده است، نمایشگاهی از مجموعه عکس های سعید صادقی، عکاس باسابقه جنگ در گالری فرشته (شهرکتاب فرشته) برپا می شود. همچنین در گالری ها و مراکز دولتی نیز به دلیل همزمانی با ماه رمضان، نمایشگاه های مختلفی چون اسماءالحسنی، نمایش ۱۱۰ اثر گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، نمایشگاه نقاشی خط و نمایشگاه آثار هنری دینی در نمایشگاه قرآن برپا شده است.

در زیر عناوین نمایشگاه های هنری و محل برگزاری آنها را که در روز جمعه ۴ خردادماه آغاز به کار می‌کنند، می خوانید.

گالری سلام

نمایشگاه «خواب و خیال؛ نگاهی بر آثار و اسناد خاندان پتگر» روز جمعه ۴ خردادماه از ساعت ۱۸ افتتاح خواهد شد و تا اول تیرماه ادامه خواهد داشت. گالری سلام واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، خیابان فرشته، مجتمع سام سنتر طبقه اول است.

گالری فرشته

نمایشگاهی از مجموعه عکس های سعید صادقی، عکاس جنگ با عنوان «ساکنانِ دل» از جمعه ۴ خردادماه در گالری فرشته به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه جمعه چهارم خردادماه از ساعت ۱۶ در گالری فرشته به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر پلاک ۱۶۷۱ افتتاح می‌شود و تا دوازدهم خرداد ماه همه روزه به استثنای روزهای شنبه میزبان علاقه مندان خواهد بود.

گالری دلگشا

نمایشگاه نقاشی و مجسمه فرخ نورونی از حیوانات با عنوان «تفرخ» روز جمعه ۴ خردادماه در گالری دلگشا گشایش می‌یابد. حیوانات نورونی با روحیاتی تقریبا انسانی در فضایی به ظاهر آسوده رنگ گرفته اند؛ فضایی مفرح، سرخوشانه و شاد که اسم نمایشگاه از آن روایت می کند. در کنار این نقاشی ها، مجسمه هایی با ظاهر پیشاتاریخی به چشم می خورند که انگار سالها زیر خاک بودند و هنرمند آنها را حفاری کرده است. او با موشکافی و مطالعه آناتومی این حیوانات ناشناخته بی تاریخ و بی جغرافیا به معنی معاصری از این حیوانات رسیده است که در زیبایی شناسی پیشا تاریخی این مجسمه ها ریشه دارد.

گالری شلمان

نمایشگاه گروهی پارچه سازی از جمعه ۴ تا ۹ خردادماه در گالری شلمان افتتاح می شود. این نمایشگاه شامل آثار گروهی از هنرمندان جوان است که زیر نظر استاد خود، فروزان شاه کوپاه، آموزش دیده اند تا پارچه سازی را با دیدگاه هنری و شخصی درآمیزند و این هنر مدرن را به نمایش بگذارند. آثار غزاله بیضایی، گلنار توکلی، مرضیه حسام زاده، سارا حسین زاده قشلاقی، پریسا دره، رابعه سادات حسینی راد، کیمیا سورانی، رویا شاه دایی زاده، الهام شیرانی، مریم صادقی فاضل، احلام طرف، لاله عباسی، بیتا فولادی، شمیلا کاظمی، محدثه کوهزادی، زهرا مرعشی، نسیم معافی جوزانی و مینا مهرپرور در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

گالری ایده

نمایشگاه گروهی نقاشی خط با عنوان «خط و معنا» به مناسبت ماه مبارک رمضان، با مجموعه‌ای از آثار جمعی از هنرمندان این عرصه با موضوع اسما خداوند روز جمعه ۴ خردادماه در گالری ایده افتتاح می‌شود.

گالری اعتماد

نمایشگاه انفرادی علی سبوکی با عنوان «آغوش ها» از روز جمعه ۴ خردادماه در گالری اعتماد نگارستان گشایش می‌یابد و تا ۵ تیر ادامه خواهد داشت.

گالری هور

نمایشگاه نقاشی های ثمیلا امیرابراهیمی با عنوان «چیزها و جاها» از جمعه ۴ خرداد در گالری هور برپا می‌شود.

گالری سایه

نمایشگاه گروهی آثار تجسمی معماران با عنوان «سروده های روی داربست» با کیوریتوری معصومه ملایی روز جمعه ۴ خردادماه در گالری سایه برپام می شود. سیمون آیوازیان، هوشنگ مهر اردلان، کاترین اسپریدونف، عطاالله امیدوار، داوید اوشانا، مهرداد ایروانیان، بابک بهارستانی، مهدی پناهی،  ضیا جاوید، ماهان جاوید، کوروش حاجی زاده، محمد خسروشاهی، رضا دانشمیر، ایمان دانشورنژاد، کامران دیبا، بابک رستمیان، کورش رفیعی، سعید سادات نیا،  هوشنگ سیحون، فرامرز شریفی، فرید شاهسوارانی، علی اکبر صارمی، ایرج کلانتری، بهارک کشانی، الیانا شمس لنگرودی، جمشید لیثی، پریس مهتاش، هادی میرمیران ، کوشا موسوی، علی نجاتی، رضا نجفیان، حمید نورکیهانی و محمدرضا نیکبخت، هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند. گالری سایه در خیابان کریم خان، خیابان سنایی، کوچه ۱۳، پلاک ۲۱ واقع شده است.

گالری زیرزمین دستان

نمایشگاه آثار عسل پیروی با عنوان «پرده ها» از جمعه ۴ خردادماه در گالری زیرزمین دستان افتتاح می‌شود. زیرزمین دستان شنبه‌ها و یکشنبه‌هاتعطیل است.

گالری ابد

نمایشگاه نقاشی هنرجویان صدف بی نیاز با عنوان «باغ پرندگان» از جمعه در گالری ابد گشایش می یابد. این نمایشگاه حاصل تجربه ورزی جمعی از نوجوانان است. گالری ابد این نمایشگاه را فارغ از رویکرد و سیاست این گالری به هنر تجسمی، به منظور برقراری ارتباط نوجوانان با جامعه هنری و گالری گردی برگزار می کند.

گالری آیریک

نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان معاصر از جمعه ۴ خردادماه در گالری آیریک برپا می شود.

گالری آرته

نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی مریم باغبانی، جواد فتحلی زاده و ایمان صادقی با عنوان «نگفتنی ها» از جمعه ۴ خردادماه در آرته برگزار می شود. گالری آرته واقع در شیرازجنوبی، پایین تر از پل همت، بلوار علی خانی،۲۰متری گلستان، ۱۲متری دوم، پلاک ۳ است.

گالری نگر

برگزیده‌ ای از آثار ۴۰ هنرمند به انتخابِ خود هنرمند با عنوان «۴۰ انتخاب» جمعه ۴ خردادماه در گالری نگر گشایش می یابد.

گالری امکان

فرشید ملکی این بار بخشی از نقاشی هایش را اولین بار سال ١٣٩٠ با عنوان «تعلیق» در گالری طراحان آزاد به نمایش درآمد، را با عنوان «عبور» روی دیوار می برد. این نمایشگاه از ۴ تا ۲۱ خردادماه ادامه دارد.

گالری افرند

آثار نقاشی حسن قائمی از ۴ تا ۱۸ خردادماه در گالری افرند روی دیوار می رود.

گالری هفت ثمر

نمایشگاه نقاشی های نسیم ذوالفقار ۴ خردادماه در گالری هفت ثمر افتتاح می شود و تا ۹ خردادماه ادامه دارد.

گالری سیحون ۲

نمایشگاه نقاشی «گذر خاموش» از جمعه ۴ تا ۲۳ خردادماه در گالری شماره دو سیحون برپا می شود.

گالری سهراب

نمایشگاه نقاشی های بابک خدابنده با عنوان «گلپر» از جمعه ۴ تا ۹ خردادماه در گالری سهراب برپا می‌شود.

نظر شما