شناسهٔ خبر: 25722483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

امضای تفاهم نامه احداث کارخانه تصفیه شکر در بندر چابهار

چابهار-مراسم امضای تفاهم نامه احداث کارخانه تصفیه شکر در بندر چابهار با حضور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران برگزارشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، «یزدان سیف»، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در مراسم امضای تفاهم نامه احداث کارخانه تصفیه شکر در بندر چابهار گفت:  امسال و سال گذشته با توجه به رشد تولید شکر بی نیاز از واردات بودیم.

وی افزود :در سال زراعی گذشته ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن چغندر تولید شد که ۱۰ درصد آن چغندر پائیزه بوده که آب سبز مصرف کرده و از منابع آب زیرزمینی کمتر استفاده می کند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵ درصد رشد تولید چغندر داشته ایم افزود: در سال ۹۶ نزدیک ۲ میلیون تن شکر تولید شد که در این بخش به خودکفایی رسیدیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کارخانه تولید شکر چابهار باید در بخش صادرات فعال باشند گفت: در حال حاضر فاصله قیمت شکر سفید و شکر خام ۶۰ تا ۷۰ دلار است که فرصت خوبی را برای تولید کننده و صادر کننده شکر فراهم می کند.

سیف افزود :افغانستان و آسیای میانه نیز بازارهای مناسبی برای خرید شکر هستند و امارات با واردات و صادرات شکر به افغانستان سرمایه گذاری مناسبی در این کشور داشته است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: سالهای قبل ۲ میلیون تن شکر خام وارد می کردیم که سبب شده بود صنایع قند و شکر ما تعطیل شود ولی در حال حاضر تولید شکر در داخل فعال شده و ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در بخش صنایع شکر اشتغال ایجاد کرده ایم.

نظر شما