شناسهٔ خبر: 25722425 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

جوانان مومن ماه رمضان را به ماه امام زمان تبدیل کنند

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: جوانان مومن با تولید محتوا درباره دین و مهربانی خدا در فضای مجازی ماه رمضان را به ماه امام زمان(عج) تبدیل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم ‌شب‌های ماه مبارک رمضان که در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین برگزار شد، گفت: از جمله عواملی که سبب می شود انسان مهربانی خدا را فراموش کند تنهایی است، در حالیکه خداوند از هر حاضری حاضرتر است اما برای احترام ما را سریع مورد عتاب قرار نمی‌دهد.

وی افزود: انسان‌ها کنار هم هستند اما احساس تنهایی می‌کنند این غربت فرصتی است که مشغول خدا شوند، انسان در دنیا تنها است و فقط خدا را دارد این لذت بخش است که انسان غریبی خود را در خانه خدا ببرد و آن را با خدا پر کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه خداوند در سوره محمد(ص) درباره کافران می‌فرماید که من آنها را تنها می گذارم و پشتیبان ندارند اما مومنان مرا به عنوان مولا دارند که آنها را حمایت می‌کنم، اظهار داشت: کافران با سرگرمی‌های دنیا و پیمان‌های متعدد سعی می‌کنند خود را از تنهایی وحشتناک خارج کنند اما نمی‌توانند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه احساس پشتیبان داشتن در تنهایی‌ها بسیار لذت‌بخش است، عنوان کرد: تنهایی همیشه هست بنابراین آن را بپذیریم و درباره آن به تفکر بپردازیم، اگر تنهایی خود را نپذیرفته و خود را با دنیا سرگرم کنیم دچار خسارت بزرگی می‌شویم.

وی با بیان اینکه شیطان هنگام مرگ به انسان فشار زیادی می‌آورد که تنهایی خود را بیشتر حس کند در حالیکه خدا همراه او است، ابراز کرد: محبوب‌ترین‌ها مشهورترین‌ها و در واقع همه آدم‌ها تنها به نوعی رنج تنهایی را می‌کشند اما ما باید با باید مهربانی خدا حس تنهایی در دنیا را برای خود تلخ نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مومنان نباید یکدیگر را تنها بگذارند، گفت: ما برای رفتن به سمت خدا دستور تنها گذاشتن دیگران را نداریم بلکه انسان با چشیدن طعم مهربانی دیگران می‌تواند طعم مهربانی خدا را هم باور کند، ما واقعا تنها هستیم و باید غربت و تنهایی خود را نزد خدا ببریم اما یا این به آن معنا نیست که همدیگر را تنها بگذاریم.

وی افزود: معمولا کسی دچار تنهایی فزاینده شود ایمان او به خدا کم می‌شود، باید انسان‌ها با مهربانی به یکدیگر یادآور مهربانی خدا شوند به خصوص درباره نزدیکان این امر بیشتر توصیه شده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تنهایی فزاینده می‌تواند انسان را بی‌ایمان کنند بنابراین یکدیگر را تنها نگذاریم، احساس تنهایی تا حدی خوب است که انسان خود را به خدا نزدیک کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان درباره چگونگی تمرین بردن تنهایی و غربت پیش خدا، اظهار داشت: نماز شب بخوانید و تنهایی را تجربه کنید، به شرطی تنهایی خوب است که تبدیل به برنامه‌ای شود که انسان در خانه خدا صفا کند، تنهایی در بلا رنج آور است در اثر شدت تنهایی مهربانی خدا را فراموش نکنید و دست از آن برندارید.

وی با بیان اینکه تنهایی نماز شب تمرین طلب مهربانی خداوند است، گفت: نماز شب عملیات باور خدا با من هست و مرا تنها نمی‌گذارد است، با نماز شب انسان از تنهایی‌های زندگی دچار نگاه منفی نمی‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مومنان همدیگر را تنها نگذارند نماینده خدا برای مهربانی باشند، ابراز کرد: نماز جماعت عملیاتی الهی برای بیرون آمدن از تنهایی است، احساس تنهایی که در آن خدا نباشد تلخ است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه تنهایی و عدم تنهایی شدید هر دو بد هستند، اظهار داشت: تنهایی مذموم مرا به یاد مهربانی خدا نمی‌اندازد اما تنهایی ممدوح انسان را به یاد مهربانی خدا می‌اندازد ترکیب این عملیات معجون عجیبی است که باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه آن غربتی خوب است که برای مومن جزع و فرع به وجود نیاورد، گفت: امروزه زندگی در دنیای مدرن انسان‌ها را تنهاتر کرده است، در این تنهایی نماز را نمی‌شود با موبایل به جماعت خواند بنابراین از فضای عمومی جماعت و هیئات استفاده کرده و در آنها حضور پیدا کنیم و رفاقت‌ها و ارتباط‌ها را در مساجد پیش‌بینی کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر انسان‌ها به تنهایی شدید برسند بد است، اظهار داشت: اگر انسان در دنیای مدرن به تنهایی خود حکیمانه و عالمانه نگاه کند خوب است چراکه هرچه امکان گناه زیاد می‌شود از آن طرف امکان انجام ثواب هم زیاد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه امروز در دنیا ارتش‌های سایبری 20 هزار یا حتی 70 هزار نفری حقوق‌بگیر وجود دارد که از روسای خود حمایت کنند، گفت: در کشور ما سازمان‌یافته‌ترین آنها مجاهدین خلق است که حزب‌الله را در فضای مجازی تحقیر می‌کنند، جلسه رسمی می‌گذارند لایک می‌زنند و چنین وانمود می‌کنند که از مردم هستند درحالیکه چنین نیست.

وی افزود: امروز در کشور ما عموم علاقه‌مندان به اسلام و منتظران بیشتر هستند، 20 میلیون زائران اربعینی می‌توانند موضوعات داغ اربعین را در فضای مجازی منتشر کنند، همه ما می‌توانیم موثر واقع شویم هیچ کس در هیچ مکتبی به اندازه ما به مکتب و دین خود ارادت و علاقه ندارد؛ دشمنان هشتک درست می‌کنند در توئیتر و فضای مجازی خود را کاملا مردمی نشان می‌دهند در حالیکه چنین نیست.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: امروز قدرت‌های بزرگ رسانه‌ای دنیا آمدند سراغ قدرت مردمی که در کشور ما است ناگهان یک رضاخان را به بت تبدیل می‌کنند که هر جا می‌رود کار می‌کنند در واقع مردم نمایی می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه خطاب به جوانان مومن و انقلابی گفت: در فضای مجازی تولید محتوا کنید امروز دشمنان با وسایل شبکه اجتماعی دنبال این هستند که ما را ضعیف کرده و قدرت‌نمایی کنند، ماه مبارک رمضان را به امام زمان(عج) تبدیل کنید، از فرصت فضای مجازی استفاده و و طی ارتباط با تک تک مردم حق را بیان کنید چراکه حق خاصیتی دارد که اثر می‌گذارد و همیشه در هر شرایطی پیروز است.

 

نظر شما