شناسهٔ خبر: 25722416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عمار حکیم: به دنبال برقراری بهترین روابط با دیگر کشورها هستیم

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما، عمار حکیم در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: عراق به دنبال برقراری بهترین روابط با کشور‌های جهان، منطقه و همسایه براساس منافع مشترک است.
حکیم نوشت در آغاز سفر به کویت با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت درباره روابط دو جانبه، راه‌های گسترش روابط صرفنظر از تحولات سیاسی منطقه و جهان و راه‌های کاهش تنش گفتگو کردیم. همچنین از موضع کویت در برگزاری کنفرانس بازسازی عراقی قدردانی کردیم.
همچنین تاکید کردیم عراق امروز با گذشته متفاوت است و پیروزی‌های نظامی، سیاسی و اجتماعی به دست آورده است و موفق شد روند دمکراتیک را از طریق برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر حفظ کند. در این چارچوب تاکید کردیم عراقی‌ها در تشکیل دولت خدمتگذار توانمند برای عبور از بحران‌ها جدی هستند... بی آنکه دشمنی هیچ طرفی را بر انگیزد. دولت عراق به دنبال برقراری بهترین روابط با کشور‌های جهان، منطقه و همسایه براساس منافع مشترک است. همچنین گفتیم عراق قدرتمند و مستقل و با ثبات برای امنیت و ثبات منطقه ضرورت دارد و درباره وضع منطقه خاطر نشان کردیم که منطقه با موضعگیری‌های تنش زا روبرو است که به نفع هیچ کس نخواهد بود.
حکیم افزود در دیدار با شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت درباره روابط دو جانبه و راه‌های گسترش روابط در همه سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفتگو کردیم. در این دیدار همچنین به نتایج انتخابات اخیر در عراق نیز اشاره کردیم.

نظر شما