شناسهٔ خبر: 25722116 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

رئیس ستاد فرماندهی نیروی زمینی ناتو:

جمهوری آذربایجان شریک مهم ناتو است

صاحب‌خبر -

به گزارش آران نیوز به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ، اوزون روز چهارشنبه در دیدار با « ذاکر حسن اف » وزیر دفاع جمهوری آذربایجان ، در باکو، از آمادگی رزمی افسران ارتش آذربایجان که در برنامه های مختلف ناتو مشارکت دارند ، تقدیر کرد. 
رئیس ستاد فرماندهی نیروهای ناتو و هیات همراه ، برای مشاهده چگونگی برگزاری تمرینات صحرایی واحد های تجسسی ارتش جمهوری آذربایجان وارد این کشور شده اند . 
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان ،نیز دراین دیدار اظهار داشت که برای همکاری با ناتو اهمیت خاصی قایل هستیم. 
حسن اف ،خاطر نشان کرد : در حال حاضر نظامیان جمهوری آذربایجان در برنامه های مختلف ناتو و بخصوص در ماموریت های ' پشتیبانی قاطع ' در افغانستان مشارکت دارند . 
براساس گزارش وزارت دفاع ،تمرینات واحد های تجسسی ارتش جمهوری آذربایجان در قالب برنامه فرصت های عملیاتی ناتو در مرکز آموزش نظامی «قاراهیبت» در حومه باکو اغاز شده ا ست . 
ارزبابی این تمرینات از سوی تیم نظارتی فرماندهی نیروهای نظامی ناتو انجام می گید . 
در این تمرینات همچنین نظامیان انگلیس ، فرانسه ، اتریش و آلمان بعنوان ناظران حضور دارند . 
همچنین کمیته بین المللی صلیب سرخ با هدف کمک به ترویج و بکار گیری موازین حقوق بشر در جریان مناقشات نظامی در این تمرینات مشارکت دارد. 
تمرینات و احدهای تجسسی ارتش جمهوری اذربایجان تا 25 می ادامه خواهد دا شت .
روابط جمهوری آذربایجان و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ، از سال 1994 میلادی ادامه دارد و دو طرف در حوزه های مختلف از جمله آموزش نظامیان این کشور براساس استانداردهای ناتو ، عملیات مین زدایی در برخی مناطق جمهوری آذربایجان و مشارکت در عملیات حفاظت صلح در افغانستان همکاری می کنند.
ماموریت صلح نیروی نظامی جمهوری آذربایجان در قالب ناتو از ماه نوامبر سال 2002 در افغانستان ادامه دارد. 
درحال حاضر در مجموع 92 نظامی جمهوری آذربایجان و نیز دو پزشک نظامی این کشور در ماموریت های بین المللی صلح در افغانستان حضور دارند. 
گروهی از نظامیان جمهوری آذربایجان پیش تر ماموریت های نظامی در قالب ناتو در عراق و کوزوو داشتند.


نظر شما