شناسهٔ خبر: 25721638 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

چهره به چهره با هنرمند نقاش و دکترای اقتصاد حمل و نقل در پایگاه خبری:

اندیشه ایران‌شهری وزیر راه و شهرسازی به ایده‌هایم سمت و سو داد/ تلفیق هنر ایران باستان و هنرهای مدرن غربی همواره برایم جذاب بود

ناظم‌زاده، نقاش حرفه‌ای در سبک آبستره فیگوراتیو با بیان اینکه اندیشه ایران‌شهری وزیر راه و شهرسازی به ایده‌هایم سمت و سو می‌داد گفت: مواجه شدن با این مسئله برایم به قدری جالب بود که پیوسته مطالب مطرح شده در خصوص تمدن ایران‌شهری از سوی وزیر محترم را مطالعه و پیگیری می‌کردم چراکه این مطالب به نقاشی‌ها و تداوم کارم در این مسیر انگیزه داده و به من در این راه کمک می‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مرضیه ناظم‌زاده متولد فروردین‌ماه سال ۱۳۵۷ پس از گذراندن تحصیلات خود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد از سال ۱۳۸۴ در معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی مشغول به کار می‌شود.

وی در فعالیتی دیگر، هنر نقاشی را از ۲۳ سالگی با آبرنگ آغاز کرده و تا زمان خروج از ایران به منظور ادامه تحصیل این فعالیت را به صورت مستمر پی می‌گیرد.

ناظم‌زاده که در طول زندگی حرفه‌ای و هنری خود به خوبی معادلات ریاضی و خشکی اعداد را به لطافت هنر گره زده و آن‌ها را به کمک تصاویر بر روی بوم پیاده کرده است مهمان پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بود و از خاطرات این روزها برای ما می‌گوید.

ناظم‌زاده در ادامه سخنانش با بیان اینکه برای گذراندن دوره دکتری در رشته اقتصاد حمل و نقل مجبور به ترک ایران شده بود گفت: با توجه به مشکلات و خلاء هایی که در حوزه کاری‌ام شاهد بودم تصمیم به ادامه تحصیل در حوزه مذکور گرفته و به بلژیک سفر کردم، متأسفانه در این دوران، نقاشی حضور بسیار کمرنگی در زندگی من داشت اما به دلیل علاقه بسیار زیادی که به آن داشتم به محض اتمام دوران تحصیلم آن را از سر گرفتم.

ناظم‌زاده در ادامه می‌گوید که نقاشی را از سال ۹۵ برای بار دوم در زمینه آکرلیک (در سبک آبستره فیگوراتیو)  و به گونه‌ای حرفه‌ای آغاز کرده و سعی می‌کند تا تفکرات و موضوعاتی که از  سال‌ها پیش در ذهن خود می‌پرورانده است را در قالب تصویر به عرصه واقعیت بکشاند.

او می‌گوید که تلفیق هنر ایران باستان و هنرهای مدرن غربی همواره برایش امری جذاب بوده و مدت‌ها در تلاش بوده تا بتواند آثاری را در این زمینه خلق کند.

نکته جالب و بزرگترین وجه اشتراک زندگی حرفه‌ای و هنری ناظم‌زاده پس از بازگشتش به ایران و آغاز فعالیتش در وزارت راه و شهرسازی به چشم می‌خورد، چراکه می‌بیند موضوعاتی که او سال ها در پی تحلیل و تلاش برای به تصویر کشیدنش بوده است امروز در وزارت‌خانه‌ای عمرانی، خشک و پروژه محور و از سوی عالی‌ترین مقام یعنی وزیر راه وشهرسازی مطرح و به جدیت پیگیری می‌شود.

ناظم‌زاده می‌گوید که مواجه شدن با این مسئله برایم به قدری جالب بود که پیوسته مطالب مطرح شده در خصوص تمدن ایران‌شهری از سوی وزیر محترم را مطالعه و پیگیری می‌کردم چراکه این مطالب به نقاشی‌ها و تداوم کارم در این مسیر انگیزه داده و به من در این راه کمک می‌کرد.

او در این زمان با سمت و سوی خوبی که به تفکر و ایده‌های هنری‌اش داده بود موفق به خلق آثاری در این زمینه می‌شود که می‌تواند برای نخستین بار در ایران نمایشگاهی را راه‌اندازی و آن‌ها را به معرض نمایش بگذارد.

گفتنی است ناظم‌زاده تا کنون ۴ نمایشگاه دیگرنیز در کشورهای بلژیک و هلند  برپا کرده که نمایشگاه انفرادی در شهر لاهه با عنوان نیلوفر هخامنشی (سمبل پاکی)، نمایشگاه گروهی در شهر بارله با عنوان نور، نمایشگاه گروهی در شهر لاهه به مناسبت نوروز و نمایشگاه انفرادی در آنت‌ورپ بلژیک با عنوان نیلوفر آبی نمونه‌ای از آن‌ها به شمار می‌رود./

نظر شما