شناسهٔ خبر: 25720182 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

واکنش سفارت روسیه به مطالب عنوان شده در خصوص سخنرانی پمپئو

سفارت روسیه در تهران اعلام کرد مطالب مطرح شده پیرامون موضع گیری مسکو در خصوص سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در مورد ایران صحت ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سفارت روسیه در تهران با انتشار بیانیه ای اعلام کرد برداشت نادرست از سخنان «دیمیتری پسکوف» دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری این کشور در خصوص برجام ناشی از ترجمه ناصحیح بوده است.

بر این اساس پسکوف در سخنان خود ضمن پاسخگویی به سوال ارزیابی مقامات روسیه از ۱۲ مطالبه مطرح شده از سوی پمپئو گفته است: سوال این است که تهران این ۱۲ بند را چگونه ارزیابی می کند.

به گفته وی ایران و کشورهای اروپایی بر پایبندی خود به برجام و حفظ آن تاکید کرده اند. همچنین روسیه به همراه این کشورها ابراز امیدواری کرده که تهران نیز در چارچوب برجام بماند. آمریکا تنها کشوری است که از برجام خارج شده و این اقدام پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: به این ترتیب اطلاعات منتشر شده در رسانه ها در خصوص اینکه روسیه ایران را به بررسی و تفکر در باره مطالبات پمپئو فراخوانده، کاملا نادرست است.

فدراسیون روسیه به اجرای دقیق برجام بدون هیچگونه تغییر یا اصلاح پایبند است و پایبند می ماند. مسکو اولتیماتوم ایالات متحده را به عنوان دخالت واضح آمریکا در امور داخلی یک دولت مستقل ارزیابی می کند.  

نظر شما