شناسهٔ خبر: 25720067 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

80 کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم کشور

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با بیان این‌که 80کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم کشور حضور می‌یابند و به ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم این مناطق می‌پردازند، افزود: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ساکن در مناطق محروم و مرزی از اهداف مهم وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت است و بخشی از این خدمات نیز به خدمات دندانپزشکی مربوط می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، محمدهادی ایازی افزود: خیرین در سال 95، بیش از 1500 میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند که در ساخت بیمارستان، مرکز جامع خدمات سلامت، خانه بهداشت، پایگاه سلامت، دانشکده، خوابگاههای دانشجویی و همراهسرای بیماران هزینه شد.

وی با اشاره به راهاندازی سامانه یاس 190 به منظور ساماندهی مشارکتهای خیرین در تامین نیازهای حوزه سلامت، ادامه داد: خوشبختانه طرح نذر سلامت با مشارکت بالای جامعه پزشکی آغاز شد و برخی پزشکان در طول هفته، ساعات یا روزهایی را برای ارائه خدمات رایگان به نیازمندان اختصاص میدهند. معاون اجتماعی وزارت بهداشت، تعداد سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت را در کشور 680 سازمان عنوان کرد و افزود: این سازمانهای مردم نهاد در بیماریهای مختلف به مردم و وزارت بهداشت کمک میکنند. به عنوان مثال در حوزه بیماری سرطان، 72 سازمان مردم نهاد فعال وجود دارد و شبکه ملی سازمانهای مردمنهاد حوزه سلامت راهاندازی شده است.

نظر شما