شناسهٔ خبر: 25720044 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

دانستنی‌های علمی؛

معجزه تخم مرغ برای جلوگیری از بیماری قلبی / بهترین زمان کاشت ایمپلنت / چرا بین صحبت کردن مکث می‌کنیم؟ / لاغر‌ها مراقب چربی خون باشند

صاحب‌خبر -

ورم گردن ناشی از بیماری گواتر است و می تواند  دلیل کم کاری و  پرکاری غده تیروئید به وجود بیاید. 

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه ترین دانستنی های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

طبق آمار های رسمی سازمان جهانی بهداشت هر ساله بیش از ۱۷ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی جان خود را از دست می دهند، به همین دلیل بسیاری از پژوهشگران همیشه به دنبال بهترین راه حل ها و مفید ترین مواد غذایی برای دوری از بیماری های قلبی هستند.

در تازه ترین تحقیقات علمی که توسط دانشمندان چینی انجام شده است مشخص شد مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ احتمال ابتلا به حملات قلبی و مغزی را به طور جدی کاهش می دهد.

نتایج این تحقیقات که بر روی ۵۰۰ هزار نفر، طی ۹ سال انجام شده است نشان می دهد مصرف یک تخم مرغ در روز خطر بیماری های قلبی را تا ۱۸ درصد و خطر سکته های مغزی را تا ۲۶ درصد کاهش می دهد.

غده تیروئید که در اطراف گردن قرار دارد، یکی از غدد اصلی بدن انسان است، وظیفه اصلی تیروئید ترشح هورمون های تنظیم کننده سوخت و ساز بدن است.

بهتر است بدانید که پرکاری و کم کاری تیروئید هر یک می توانند مشکلات زیادی را برای افراد به وجود بیاورند؛ با این وجود برخی نشانه های ظاهری میان کم کاری و پرکاری تیروئید مشترک است.

ورم در اطراف گردن یکی از این نشانه هاست، پزشکان معتقدند ورم گردن ناشی از بیماری گواتر است البته می تواند به دلیل کم کاری یا پرکاری غده تیروئید به وجود بیاید همچنین  گاهی ورم ناحیه گردن ناشی از سرطان تیروئید است.

تپش و تغییر در ضربان قلب، ریزش مو، گرمازدگی یا سرمازدگی غیر طبیعی و افزایش یا کاهش وزن از دیگر نشانه های بدکاری تیروئید است.

بسیاری از افراد پس از کشیدن دندان زمان زیادی را برای تصمیم گیری در خصوص کاشت ایمپلنت صرف می کنند در حالی که دندانپزشکان این اتلاف وقت را برای سلامتی دهان و دندان مناسب نمی دانند.

دندانپزشکان معتقدند فاصله افتادن بین کشیدن دندان تا کاشت ایمپلنت موجب تحلیل استخوان فک و کج شدن سایر دندان ها می شود.

البته در بعضی از موارد، به دلیل عفونت دندان کشیده شده بهتر است بیمار ۸ تا ۱۶ هفته برای کاشت ایمپلنت صبر کند؛ بهترین زمان کاشت ایمپلنت بسته به شرایط افراد توسط دندانپزشک مشخص می شود.

عوارض بدکاری غده تیروئید/ بهترین زمان کاشت ایمپلنت / چرا میان صحبت مکث می کنیم 

برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند تنها افراد چاق با چربی خون بالا مواجه می شوند در حالی که افزایش میزان چربی و کلسترول مضر خون ممکن است در افراد لاغر هم بروز پیدا کند

پزشکان به برخی علائم اشاره می کنند که ممکن است نشانه چربی خون بالا باشد.

تورم و بی حسی اندام، مشکلات بینایی، درد قفسه سینه و بوی بد دهان از جمله این علائم است؛ در صورتی که در مدتی طولانی با این نشانه ها مواجه هستید بهتر است برای اطلاع از میزان چربی خون، یک آزمایش خون بدهید.

عوارض بدکاری غده تیروئید/ بهترین زمان کاشت ایمپلنت / چرا میان صحبت مکث می کنیم 

 احتمالا برای شما پیش آمده است که در خلال صحبت کردن با دیگران لحظات کوتاهی مکث کنید.

به تازگی پژوهشگران با تحقیق بر روی هزاران گفتگو در نه زبان مختلف به نتایج جالبی دست یافتند؛ این نتایج نشان می داد بیشتر مکث افراد در حین صحبت کردن، پیش از بیان اسامی افراد و اشیا است و معمولا انسان ها فعل ها را به راحتی و بدون مکث بیان می کنند.

محققان حدس می زنند علت مکث افراد در حین صحبت کردن، تجسم کلمات در ذهن انسان است، از آنجایی که افعال تجسم خارجی خاصی ندارند، بدون مشکل ادا می شوند.

عوارض بدکاری غده تیروئید/ بهترین زمان کاشت ایمپلنت / چرا میان صحبت مکث می کنیم 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما