شناسهٔ خبر: 25720009 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

استقلال به السد خورد، پرسپولیس به الدحیل

دربی آسیایی موکول شد به بعد!

اولین قرعه‌ای که از گلدان شماره 1 بیرون آمد استقلال بود. استقلالی‌ها از این بابت زیاد خوش شانس نبودند، چرا که حالا باید در هر دو مرحله یک‌چهارم نهایی و نیمه نهایی، بازی برگشت را در زمین حریف برگزار کنند.

صاحب‌خبر -

با این حال وقتی قرعه دوم بیرون آمد، هواداران استقلال خوشحال‌تر از پرسپولیسی‌ها بودند. آبی‌ها به السد قطر خوردند. اگر به جای السد، نام پرسپولیس از گلدان بیرون می‌آمد، شهریور امسال با دو دربی مهیج در یک هفته، فوتبالی ترین شهریور تاریخ سرخابی‌ها لقب می‌گرفت، اما این اتفاق نیفتاد. وقتی نام السد روبه‌روی استقلال قرار گرفت، پرسپولیسی‌ها هم حریف بعدی خود را شناختند؛ تیم پرقدرت الدحیل.

خوردن به الدحیلی که هر هشت بازی قبلی‌اش را برده و در همین مرحله یک‌هشتم، در دو بازی رفت و برگشت 8 گل به تیم پرستاره العین زده، برای استقلال و السد هم حکم کابوس را داشت؛ کابوسی که در نهایت سهم پرسپولیس شد. تنها اتفاق خوشایند بای پرسپولیس در قرعه‌کشی دیروز این بود که نامش به عنوان میزبان بازی‌های برگشت از گلدان بیرون آمد. پرسپولیس برای بازی با الدحیل، ابتدا به قطر می‌رود و در بازی برگشت میزبان خواهد بود. این اتفاق در صورت صعود پرسپولیس به نیمه نهایی و فینال هم تکرار خواهد شد؛ یعنی اگر پرسپولیس به مراحل بالاتر صعود کند باز هم میزبان بازی‌های برگشت خواهد بود.

به امید یک نیمه نهایی تمام ایرانی

به قید قرعه دوئل نمایندگان ایران و قطر در دو جدال حساس مرحله یکچهارم نهایی چهره دو تیم برتر منطقه غرب آسیا را مشخص خواهد کرد. در طول تاریخ لیگ قهرمانان، تیمهای ایرانی برتری نسبی در تقابل با تیمهای قطری داشتهاند و در ۶۵ بازی صاحب ۲۶پیروزی ۱۹ تساوی و ۲۰ باخت شدهاند. البته پیشرفت فوتبال قطر در سالهای اخیر غیرقابل کتمان است و در دو فصل گذشته در ۱۴ تقابل گذشته تیمهای ایرانی و قطری ۷ پیروزی برای قطریها، تنها ۳ برد برای تیمهای ایرانی و ۴ تساوی رقم خورده است.

آبیپوشان تهرانی از رویارویی با تیمهای قطری نسبت به سرخپوشان خاطرات بهتری دارند. استقلال در مجموع ۱۵ تقابل برابر تیمهای قطری در لیگ قهرمانان تنها ۲ شکست داشتهاند و صاحب ۷پیروزی و ۶ تساوی شدهاند. بجز این استقلال یکبار نیز در مرحله پلیاف السد قطر را در ضربات پنالتی حذف کرده است. پرسپولیس در ۱۲ دیدار با تیمهای قطری ۵ برد ۳ تساوی و ۴ شکست نصیبش شده است.

نکته امیدبخش برای هر دو تیم این است که هم پرسپولیس و هم استقلال در رقابتهایی که اخیرا با نمایندگان قطری بر سر صعود یا سرگروهی داشتند موفقتر ظاهر شدند. پرسپولیس در این فصل در مرحله گروهی در یک کورس نفسگیر توانست بالاتر از السد قطر صدرنشین گروهش شود. پرسپولیس در مرحله یکهشتم نهایی فصل گذشته با لخویا روبهرو شد و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت حکم صعود به مرحله بعد را گرفت. استقلال نیز چنین وضعیتی را برابر قطریها تجربه کرده است. آبیپوشان هم در مرحله گروهی این فصل ضمن صدرنشینی، الریان قطر را حذف کردند و فصل گذشته نیز در یک دیدار به یادماندنی در مرحله پلیاف السد قطر را از پیش رو برداشتند.

شفر: مشکلی با قرعه السد ندارم

سرمربی استقلال گفت اگر تیمش میتوانست در دیدار برگشت در ورزشگاه آزادی میزبان تیم قطری باشد، بهترای ما رخ نداد، زیرا قرعه بهتر این بود که ما در بازی برگشت میزبان باشیم. با این حال اگر د بود اما مشکلی با این قرعه ندارد: قرعه خوبی برای ما رقم خورده است. کار پرسپولیس کمی سختتر از ماست، اما آنها تیمی تماشایی هستند. پیروزی برای هر کدام از دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بسیار خوب خواهد بود. وینفرد شفر افزود: متاسفانه حالت ایده‌آلی برو تیم ایرانی بتوانند به نیمه نهایی صعود کنند قدرت فوتبال ایران را نشان می‌دهد. ما می‌توانیم یک نیمه نهایی تمام ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم.

برانکو: سختترین قرعه بود

سرمربی پرسپولیس معتقد است دیدار تیمش برابر الدحیل قطر سختترین قرعه ممکن برای تیمش بود. برانکو ایوانکوویچ در واکنش به قرعهکشی لیگ قهرمانان آسیا به ایسنا گفت: الدحیل سختترین حریف ممکن بود، اما در لیگ قهرمانان آسیا همه حریفان قدرتمند هستند. وی در پاسخ به این سوال که نظرش درباره انجام بازی برگشت مقابل الدحیل در ورزشگاه آزادی چیست، گفت: قطعا حضور هواداران به سود ماست. تماشاگران قدرت ما هستند و یار دوازدهم ما به شمار میآیند.

لیگ قهرمانان

دور رفت

دوشنبه 5 شهریور: استقلال ـ السد قطر (ورزشگاه آزادی تهران)

سه شنبه 6 شهریور: الدحیل قطر ـ پرسپولیس (ورزشگاه عبدا... بن خلیفه دوحه)/ کاشیما ریسول ژاپن ـ تیانجین چین (ورزشگاه فوتبال کاشیما)

چهارشنبه 7 شهریور: چونبوک موتورز کره‌جنوبی ـ سوون سامسونگ کره‌جنوبی (ورزشگاه جام جهانی جئونجو)

دور برگشت

دوشنبه 26 شهریور: السد قطر ـ استقلال) ورزشگاه جاسم بن فهد دوحه(

سهشنبه 27 شهریور: پرسپولیس ـ الدحیل قطر، (ورزشگاه آزادی تهران)

تیانجین چین ـ کاشیما ژاپن (ورزشگاه المپیک تیانجین(

چهارشنبه 28 شهریور: سوون سامسونگ کرهجنوبی ـ چونبوک موتورز کرهجنوبی )ورزشگاه جام جهانی سوان(

نظر شما