شناسهٔ خبر: 25719893 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

در آزمایش‌های اخیر یورو ان ‌کپ

ایمنی بالای آلفا رومئو استلویو تائید شد

یورو ان کپ این هفته جدیدترین امتیازهای ایمنی خود را اعلام کرد که در جریان آن آلفا رومئو استلویو بالاترین امتیاز را گرفت و سیتروئن سی3 (C3) چهار ستاره شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرخودرو، در تستهای انجام شده توسط یورو ان کپ، استلویو امتیاز 97 درصد را برای ایمنی سرنشین بزرگسال کسب کرد در حالی که امتیاز سدان جیولیا در این بخش 98 درصد بوده است. امتیاز پنج ستاره به تمام مدلهای 0/2 و 2/2 لیتری استلویو اعطا شده است.

مدیرعامل یورو انکپ میگوید: این امتیازها قابل توجه هستند، زیرا تلاش این برند در طراحی خودروهایی را نشان میدهد که برای ایمنی سرنشینان ساخته شدهاند. وی افزود: در بخش ایمنی سرنشین بزرگسال ما بررسی میکنیم که خودرو در مجموعهای از آزمونهای تصادف جدی از نظر ساختاری چگونه عمل میکند و سیستمهای محافظتی چگونه در کاهش آسیبها اثر میگذارد. ترمز اضطراری خودکار در سرعت پایین نیز بخشی از این سیستم است.

فناوری جدید برای ایمنی موتورسواران

سوار شدن بر موتورسیکلت باعث میشود تا آسیبپذیرتر از نشستن در داخل اتومبیل باشیم، اما در عوض موتورسیکلتسواران هیجان بیشتری تجربه میکنند و همین موضوع باعث شده تا همچنان شاهد محبوبیت بالای موتورسیکلت در جهان باشیم. از این رو شرکتهای فعال در حوزه ایمنی یا حتی تولیدکنندگان موتورسیکلت برای افزایش ایمنی موتورسواران دست به اختراعات جدیدی میزنند و از سیستمهای پیشرفته ایمنی روی وسایل خود استفاده میکنند. در این زمینه میتوان به کلاه ایمنی هوشمند و لباس مخصوص موتورسواری اشاره کرد که به ایربگهای ایمنی مجهز شده است.

به گزارش خودروبانک بتازگی کمپانی آلمانی بوش برای ایمنی بیشتر موتورسیکلت سواران از یک ویژگی جدید رونمایی کرده است که باعث جلوگیری از زمین خوردن موتورسیکلت سواران در شرایط عادی و هنگام رسیدن به یک سطح لغزنده میشود. باتوجه به فیلم منتشر شده از مراحل آزمایش این سیستم توسط بوش، میتوان گفت که با یک سیستم فشردهسازی گازی روبهرو هستیم که هنگام تشخیص سطوح لغزنده و تمایل موتورسیلکت برای افتادن، گاز فشرده را از طرف مقابل با قدرت خارج کرده و باعث بلندشدن موتورسیکلت و کمک به حفظ تعادل آن میشود. این قابلیت میتواند هزینه بسیار کمتری نسبت به ایربگهای ایمنی داشته باشد که در لباس موتورسیکلتسوار به کار رفته و هنگام افتادن راننده باز میشود.

قیمت و مشخصات تسلا مدل 3 دوموتوره

ایلان ماسک در صفحه کاربری خود مشخصات فنی تسلا مدل 3 دوموتوره را اعلام کرد. به گزارش پدال، تسلا دو نسخه چهار چرخ محرک از مدل 3 را تولید خواهد کرد که یکی روی محدوده حرکتی و دیگری روی قدرت خروجی تمرکز دارد. اولین مدل از همان پیشرانه 258 اسب بخاری قرار گرفته در بخش عقب استفاده کرده و دارای یک پیشرانه الکتریکی دیگر در اکسل جلو خواهد بود. تسلا خروجی ترکیبی این مدل را اعلام نکرده اما میگوید این نسخه از مدل 3 میتواند در 5/4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد که 1/1 ثانیه سریعتر از نسخه دیفرانسیل عقب است. سقف سرعت این خودرو نیز 225 کیلومتر در ساعت است. اما مدل پرفورمنس دوموتوره قادر است طی 5/3 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت 250 کیلومتر در ساعتی داشته باشد.

بنا به گفتههای ماسک، مدل 3 پرفورمنس دوموتوره به همراه تمامی امکانات قیمتی حدود 78 هزار دلار (تقریبا 328 میلیون تومان) خواهد داشت. البته این قیمت شامل سیستم رانندگی نیمه خودران اتوپایلوت نمیشود. ماسک همچنین گفته که این نسخه 15 درصد سریعتر از بامو ام3 بوده و فرمانپذیری بهتر از آن خواهد داشت!

نظر شما