شناسهٔ خبر: 25719845 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ذره‌بين

صاحب‌خبر -

قارچ‌های سمی همچنان قربانی می‌گیرند
شهروند| تعداد مسمومان و فوتی‌های ناشی از مصرف قارچ سمی در کشور افزایش پیدا کردند. تا ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه ۱۱۵۱نفر به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۹۶ نفر در بیمارستان بستری و متاسفانه ۱۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. استان کرمانشاه بیشترین آمار مسمومیت‌ها را به خود اختصاص داده است و 7 نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در این استان جان خود را از دست داده‌اند.
از تعداد ۱۸ فوتی، ۷ نفر مربوط به کرمانشاه،۴ نفر لرستان، ۳ نفر کردستان، ۲ نفر آذربایجان غربی، یک نفر مرکزی و یک‌ نفر همدان  هستند.

حمله سگ‌ هار وحشی به 3 کودک و یک پسر جوان
سگ مبتلا به بیماری‌ هاری 3 کودک و یک پسر جوان را در شهر ورزنه مصدوم کرد. در این حادثه بر اثر گازگرفتگی این سگ ولگرد در داخل شهر ورزنه دختر 4 ساله از ناحیه چشم و 2 کودک 2ساله و 3‌ساله و یک پسر جوان از ناحیه دست و پا آسیب دیدند که به یکی از بیمارستان‌های اصفهان اعزام شدند. در این جلسه مقرر شد دامپزشکی سگ‌های گله را معاینه کند و واکسن‌های لازم به آنها زده و برای آنها شناسنامه و پلاک صادر شود. صاحبان سگ‌ها به هیچ عنوان نباید سگ‌های خود را آزاد کنند. مسئولان محیط‌زیست، بهداشت و شهرداری‌ها باید تصمیم کارشناسی بگیرند تا برای مردم مشکلی ایجاد نشود. شهر ورزنه یکی از شهرهای شهرستان اصفهان در مرکز بخش بن‌رود و 110کیلومتری شرق اصفهان واقع است.

خروج قطار باری ایران - ترکیه از ریل، حادثه آفرید
باشگاه خبرنگاران| ریزش کوه در محدوده پل ریلی روستای حبش قطور خوی منجر به واژگونی و از ریل خارج‌شدن قطار باری ایران- ترکیه شد. عابدی، فرماندار و رئیس اتاق مدیریت بحران شهرستان خوی گفت: مقارن ساعت 1:30 بامداد چهارشنبه به علت ریزش کوه در محدوده روستای حبش قطور هنگام رسیدن قطار باری ایران-ترکیه دیزل قطار و 6 واگن آن از خط ریل خارج و واژگون شد. وی افزود: در این حادثه دو نفر از رانندگان قطار جراحت جزیی دیدند، ولی به واگن‌ها خسارت زیادی وارد شد. عابدی تصریح کرد: نیروهای امدادی و راه‌آهن جابه‌جایی واگن‌ها و ترمیم خطوط را آغاز کردند.

نظر شما