شناسهٔ خبر: 25719830 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

حاشیه‌نگاری از قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

دربی تهران از تُنگ آب درنیامد!

صاحب‌خبر -

شهروند|  بالاخره انتظار‌ها برای برگزاری مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به سر رسید و در شرایطی که ایرانی‌ها منتظر بودند تا بلکه شاهد یک دربی آسیایی باشند، این اتفاق رخ نداد و براساس قرعه‌کشی انجام‌شده پرسپولیس در قرعه‌ای سخت به الدحیل خورد و استقلال هم باید به مصاف السد برود. به این ترتیب درصورتی که پرسپولیس و استقلال بتوانند حریفان خود را در دو بازی رفت و برگشت شکست بدهند،‌ آن‌وقت حساس‌ترین دربی تاریخ را این‌بار در نیمه‌نهایی آسیا برای فینالیست‌شدن برگزار خواهند کرد.
این الدحیل قدرتمند!
از نظر فنی به هیچ عنوان نمی‌توان قدرت الدحیل را انکار کرد. شاید تنها چیزی که بتواند معادلات را تغییر بدهد، بازی برگشت در تهران و حضور 100‌هزار تماشاگر پرسپولیسی باشد که قطعا ورزشگاه آزادی را برای الدحیل تبدیل به جهنم خواهند کرد. درباره قدرت الدحیل می‌توان گفت که این تیم تمام جام‌ها و رکوردها در سوپر لیگ قطر را از آن خود کرد و السد را هم در دو بازی رفت و برگشت لیگ شکست داد. آنها تاکنون تمام 8 مسابقه خود در لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی پشت‌سر گذاشته‌اند و العین تیم قدرتمند امارات را به ترتیب با نتایج 4 بر 2 و 4 بر یک در دو بازی رفت و برگشت شکست دادند. آنها یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند و جالب اینجاست که مسئولان باشگاه هم از قرعه خود راضی هستند. آنها از قبل هم اعلام کرده‌ بودند که ترجیح می‌دهند در این مرحله از مسابقات به مصاف پرسپولیس بروند و همین اتفاق هم برای آنها رخ داد!
جنجال بازی در شب تاسوعا
بازی رفت پرسپولیس و الدحیل 6 شهریور در قطر برگزار خواهد شد. بازی برگشت اما در تاریخ 27 شهریورماه در شرایطی برگزار می‌شود که مصادف با شب تاسوعای حسینی است. این تقارن باعث شد تا از همین حالا بحث تغییر تاریخ برگزاری این بازی مطرح شود. سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این‌باره گفت: «ما در این‌باره به AFC نامه زدیم. درخواست مشخص‌مان این است که بازی السد و استقلال در قطر در روز بازی پرسپولیس و الدحیل برگزار شود و مسابقه پرسپولیس در آزادی یک روز زودتر به انجام برسد.»
‌شوخی با ژاوی و الدحیل
کاربران فوتبالی در فضای مجازی از همین حالا شوخی با ژاوی‌ هافبک نام آشنای السد را آغاز کرده‌اند و حضور سه‌باره او در ایران را دستمایه مطالب طنز قرار داده‌اند. شواهد و قرائن نشان می‌دهد استقلالی‌ها از قرعه خود بشدت راضی هستند و از همین حالا امید زیادی دارند که بتوانند از سد تیم قدرتمند السد عبور کنند. همچنین در فضای مجازی هواداران پرسپولیس نیز به صفحه شخصی الدحیل رفتند و برای این تیم خط و نشان کشیدند.
اقدام جالب afc: گوی‌های قرعه کشی در تنگ آب!
نکته قابل توجه در این قرعه‌کشی اقدام مسئولان afc برای جلوگیری از تقلب بود. بعد از حرف و حدیث‌هایی که پیرامون سرد و گرم‌شدن گوی‌ها در مراسم‌های قرعه‌کشی زیرنظر فیفا و‌ای‌اف‌سی به وجود آمد، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جلوگیری از هرگونه شائبه تقلب، گوی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی را در آب قرار دادند! آنها در گلدان‌های شرق و غرب آسیا آب ریختند و در هر گلدان 4 گوی قرار دادند. این اقدام باعث شد که دمای همه گوی‌ها یکسان باشد و شائبه‌ای درباره تقلب به وجود نیاید.
برانکو: ترسی نداریم!
 برانکو ایوانکوویچ بعد از قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا هم آرامش خود را حفظ کرده و این‌گونه به قرعه سخت پرسپولیس واکنش نشان داده و گفته است: «فکر می‌کنم سخت‌ترین قرعه نصیب پرسپولیس شد اما با این حال، ترسی از الدحیل ندارم و به بازی مقابل این تیم قدرتمند خوشبین هستیم. برای من مهم نبود که با کدام‌یک از سه تیم دیگر برخورد می‌کردیم. باید با آماده‌سازی خیلی خوبی به مصاف الدحیل برویم. در دیدار برگشت نیز از حمایت صد‌هزار هوادار برخوردار خواهیم بود و آنها در این مسیر ما را کمک خواهند کرد.
شفر: باید نشان دهیم بهترین تیم آسیا هستیم
استقلال برخلاف پرسپولیس در بازی رفت میزبان است و پنجم شهریور در آزادی باید به مصاف السد برود. بازی برگشت هم در تاریخ 25 شهریور در ورزشگاه اختصاصی السد برگزار خواهد شد. وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال درباره این قرعه و رویارویی با السد گفته است: «خوشحالم دو تیم ایرانی با هم برخورد نکردند و در این شرایط هر دو تیم شانس صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا را دارند. السد تیم قدرتمندی دارد و پیش از این هم با پرسپولیس دیدار کرده است. آنها ژاوی را دارند که در سطح اول جهان بازی کرده است. با وجود این، با حمایت تماشاگران در ورزشگاه آزادی، قصد داریم رفت و برگشت السد را شکست داده و نشان دهیم بهترین تیم آسیا هستیم».

نظر شما