شناسهٔ خبر: 25719552 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت از کالای ایرانی رونق بازار داخلی را بدنبال دارد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت توسعه مدیریت و هماهنگی منابع انسانی استانداری چهار محال و بختیاری گفت: حمایت از کالای ایرانی به بازار رونق می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ملک محمد قربانپور شامگاه چهارشنبه در چهارمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: دانش بنیان کردن تولیدات و بالا بردن دانش مواد اولیه و محصولات تولیدی باید مورد توجه باشد.
وی گفت: رواج ادبیات برنامه ریزی در استان ها نتیجه نامگذاری هرسال از سوی مقام معظم رهبری است.
قربانپور افزود: باید براساس تجهیزات و منابع موجود در استان خود را در برنامه ای میان مدت ثابت کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری نیز گفت: طرح عملیاتی حمایت از کالای ایرانی با تاکید بر کالای تولید استان تدوین شده است.
بهمن عسگری سوادجانی افزود: افزایش درآمد سرانه، ایجاد اشتغال ، حمایت از تولید داخلی، تامین بازار مصرف با تولیدات داخلی، ایجاد ظرفیت تولید، تقویت تقاضای کالای ایرانی، تهیه آسان مواد اولیه مرغوب و تجهیزات مورد نیاز، تعامل مناسب با اقتصاد منطقه با هدف توسعه صادرات کالای غیر نفتی، به حداقل رساندن هزینه تمام شده ، ارتقای کیفیت، قیمت رقابتی و ارائه خدمات مناسب کالاهای تولید داخل، تولید کالاهای مبتنی بر ذائقه شناسی مصرف کنندگان، نیازسنجی بازار و نگاه به مزیتهای داخلی و ایجاد حساسیت ویژه برای مصرف کنندگان در خرید کالای داخلی از اهداف طرح حمایت از کالای ایرانی در استان محسوب می شود.
وی یادآور شد، کاهش هزینه های تولید، تسهیل فرآیند صدور مجوز برای تولید کنندگان، فراهم کردن محیط کسب و کار کم هزینه، تمرکز بازار کشورهای منطقه، حمایت از بنگاه های تولیدی و دانش بنیان کردن کالاهای ساخت استان از سیاستهای طرف عرضه در حمایت از کالای ایرانی با ادبیات اقتصاد مقاومتی است.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برنامه های لازم برای بودجه سال جاری مصوب شده و دستگاه های اجرای برای دریافت اعتبار باید به این مهم دقت کنند.
علیرضا شجاعی افزود: در خصوص حمایت از کالای ایرانی برنامه مناسبی تهیه شده که پس از تکمیل و نهایی شدن در قالب یک مراسم رسمی رونمایی می شود.
7362/6021

نظر شما