شناسهٔ خبر: 25718846 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

اخبار

تک‌کرانچ شبکه اجتماعی اینستاگرام قرار است قابلیت جدیدی را به پلت‌فرم خود اضافه کند که به کاربران اعلام می‌کند تمامی پست‌های ۴۸ساعت گذشته را تماشا کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

قابلیت جدید «اینستاگرام» برای مشاهده همه تصاویر

تک‌کرانچ   شبکه اجتماعی اینستاگرام قرار است قابلیت جدیدی را به پلت‌فرم خود اضافه کند که به کاربران اعلام می‌کند تمامی پست‌های ۴۸ساعت گذشته را تماشا کرده‌اند. اینستاگرام که سال‌هاست در فهرست برترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی از نظر کاربران قرار دارد، حالا به تازگی به گزارشگر وب‌سایت تک کرانچ اعلام کرده است که در حال تست و آزمایش یک قابلیت جدید است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از اینکه تمامی پست‌های منتشره را تماشا کرده‌اند یا خیر، مطلع شوند.  گزارش‌ها حاکی است که اینستاگرام در پیامی تحت عنوان «You’re All Caught Up» به کاربرانش اعلان می‌کند که تمامی پست‌ها، تصاویر و ویدیوهای منتشر شده در این پلت‌فرم را مشاهده کرده‌اند و دیگر نیازی نیست که بارها به بررسی صفحه اصلی (news feed) بپردازند. این قابلیت جدید که هم‌اکنون در حال تست و آزمایش برای تعداد محدودی از کاربران اینستاگرامی است، به آنها کمک می‌کند از هیچ پست و تصویری جا نمانده و به تماشای همه محتوای به اشتراک گذاشته شده از سوی دوستان و صفحات مجازی بنشینند.

کشف جدیدترین نسخه آسیب‌پذیری امنیتی

انگجت   اینتل، گوگل و مایکروسافت اعلام کرده‌اند نسخه جدیدی از آسیب‌پذیری امنیتی «اسپکتر» را کشف کرده که «واریانت ۴» نام گرفته است. اینتل، گوگل و مایکروسافت اعلام کرده‌اند، نسخه دیگری از آسیب‌پذیری امنیتی Spectre کشف کرده‌اند که Variant4 نام گرفته است. آسیب‌پذیری امنیتی اسپکتر در تراشه‌هایی وجود داشت که در میلیون‌ها رایانه، لپ‌تاپ و دستگاه موبایل به کار رفته است.  آسیب‌پذیری امنیتی جدید اطلاعات حساس فرد را از طریق یک کانال فرعی در معرض خطر قرار می‌دهد. این حمله به‌طور معمول در مرورگرهای وب (مانند جاوا اسکریپت) مشاهده می‌شود. هرچند اینتل تاکنون شواهدی از این امر پیدا نکرده است.  این نمونه هم مانند آسیب‌پذیری‌های قبلی، روی ساختار تراشه‌های مدرن از جمله بسیاری از CPUهای اینتل مربوط به سال‌های گذشته را شامل می‌شود.  البته خبر خوب آنجاست که بسیاری از وصله‌هایی که برای نسخه‌های قبلی Spectre و Meltdown به کار رفته در این مورد هم کارآمد خواهد بود.  اما احتمال وجود آسیب‌پذیری‌های امنیتی جدیدی نیز وجود دارد به همین دلیل اینتل و شرکایش در ماه آتی بسته‌های نرم‌افزاری و BIOS برای برطرف کردن آن ارائه خواهند کرد.

اپلیکیشن برای معنی  گریه کودکان

نیواطلس  گروهی از محققان دانشگاه UCLA اپلیکیشنی نوین ساخته‌اند که می‌تواند گریه کودک را شناسایی و همزمان به والدین کمک کند معنی آن را دریابند.  اپلیکیشن مذکور Chatterbaby نام گرفته و در حقیقت برای کمک به والدین ناشنوا ساخته شده تا بتوانند گریه فرزندشان را متوجه شوند.  هرچند دستگاه‌های مانیتور از راه دور صوت برای والدین ناشنوا کارآمد هستند، اما نمی‌توانند میان گریه یک نوزاد مضطرب و سروصدای او تمایز قائل شوند. به هرحال محققان برای این اپلیکیشن الگوریتمی ساخته‌اند که گریه‌های کودک را به سه دسته درد، گرسنگی و عصبانیت تقسیم می‌کند.  آریانا اندرسون محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: این برنامه فرکانس‌های مختلفی را بررسی می‌کند که در گریه و همچنین در الگوهای سروصدا و سکوت وجود دارد. به عنوان مثال اگر در فرآیند گریه کودک سکوتی طولانی وجود دارد، احتمالا او عصبانی است. اما هنگامی که کودک درد دارد، گریه او معمولا بلندتر و طولانی‌تر و فواصل سکوت میان اصوات نیز کمتر است.  البته همه کودکان به یک شکل ارتباط برقرار نمی‌کنند در همین راستا اپلیکیشن قابلیت شخصی‌سازی را نیز ابداع کرده که به کاربر اجازه می‌دهد برای ترجمه بهتر اصوات نوزادش، به الگوریتم آموزش دهد.  می توان با ضبط و آپلود کلیپ‌های صوتی نوزاد در سرورUCLA صحت پیش‌بینی‌های آتی اپلیکیشن را بهبود بخشید.

نگرانی کاربران «آمازون» از فروش ابزار شناسایی صورت

آسوشیتدپرس  طرفداران حفظ حریم خصوصی در امریکا از آمازون خواسته‌اند، ابزار شناسایی صورت خود را به سازمان‌های دولتی نفروشد، زیرا با کمک آن می‌توانند سیستمی بسازند که به‌طور خودکار افراد را شناسایی کند.

تصمیم شرکت آمازون برای فروش ابزار قدرتمند شناسایی صورت خود به پلیس کارشناسان حریم خصوصی افراد را نگران کرده است.

آنها معتقدند دسترسی عظیم این شرکت سبب می‌شود، نیروهای پلیسی که مجهز به دوربین هستند، بتوانند افراد را بدون توجه به اینکه در جنایتی شرکت داشته‌اند یا خیر، به‌طور واقعی دنبال کنند.  آمازون در سال ۲۰۱۶ این فناوری را به نام Rekognition رونمایی کرد و در پاییز گذشته نیز قابلیت‌هایی را به آن افزود که شناسایی افراد در تصاویر و رصد فعالیت‌های آنان به‌طور همزمان را ممکن می‌کرد. این در حالی است که هنوز مشخصی نیست از عرضه این فناوری تاکنون چند سازمان پلیس این ابزار را خریده‌اند.  در همین راستا اتحادیه The American Civil Liberties Union و سازمان‌های دیگر طرفدار حریم خصوصی از آمازون خواستند تا از فروش Rekognition به سازمان‌های دولتی خودداری کند. آنان معتقدند سازمان‌های دولتی با کمک این فناوری می‌توانند به راحتی سیستمی بسازند که به‌طور خودکار افراد را شناسایی و ردیابی می‌کند.

 

نظر شما