شناسهٔ خبر: 25718770 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

امیدواری رئال مادرید در آستانه بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا

رویین‌تن‌های فینال

صاحب‌خبر - رئال مادرید در حالی برای مهمترین بازی فصل (فینال لیگ قهرمانان اروپا) آماده می‌شود که خاطرات خوبی از حضور در بازی نهایی معتبرترین جام باشگاهی اروپا دارد.
به گزارش سایت نود، برای به یاد آوردن آخرین باخت رئال مادرید در یک فینال باید خیلی به حافظه خودمان فشار بیاوریم چون این تیم هر ۷ فینال قبلی اروپایی را به سود خودش خاتمه داده و جالب اینکه آخرین باختش مقابل لیورپول در بازی نهایی فصل ۱۹۸۱-۱۹۸۰ جام باشگاه‌های اروپا شکل گرفت.
از آن باخت تا این فتوحات
گل مدافعی به نام کندی در ۱۰ دقیقه پایانی بازی فینال فصل ۱۹۸۱-۱۹۸۰ جام باشگاه‌های اروپا برتری یک بر صفر لیورپول و سومین قهرمانی این تیم در عرض ۵ فصل را رقم زد. رئال پس از فتوحات شش‌گانه در سال‌های ابتدایی برگزاری این رقابت‌ها برای اولین بار از سال ۱۹۶۶ به فینال رسیده بود و می‌خواست هفتمین قهرمانی خودش را جشن بگیرد اما مغلوب قدرت اول آن زمان فوتبال اروپا شد. آن باخت رئال را آتش زد و از خاکسترش، ققنوس شکست‌ناپذیری در فینال‌ها به پرواز درآمد؛ به حدی که این تیم از آن تاریخ ۷ فینال (۲ فینال در جام یوفا و ۵ فینال در لیگ قهرمانان اروپا) را با موفقیت و قهرمانی پشت سر گذاشت. در واقع از آخرین باخت آن‌ها در بازی نهایی ۳۷ سال سپری شده و باید دید سرانجام باز هم لیورپول، سفیدها را می‌برد یا کامیابی سفیدها در فینال‌ها ادامه می‌یابد. نتایج رئال در ۷ فینال اخیر این‌گونه بوده است؛ فصل ۱۹۸۵-۱۹۸۴ با غلبه بر «ویدئوتون»، فصل ۱۹۸۶-۱۹۸۵ با پیروزی بر کلن، فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۷ با غلبه بر یوونتوس، فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ با برتری بر والنسیا، فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ با غلبه بر بایرلورکوزن، فصول ۲۰۱۴-۲۰۱۳ و ۲۰۱۶-۲۰۱۵ با برتری مقابل اتلتیکومادرید و فصل قبل با برتری بر یوونتوس.
کلوپ، متخصص باخت در فینال
هر چقدر رئال مادرید در بردن فینال‌ها تخصص دارد به همان اندازه، یورگن کلوپ، سرمربی در باختن در بازی نهایی تخصص دارد؛ به حدی که تا به حال در طول دوران مربیگری خود در ۶ مسابقه رسمی در فینال ها تیمش را روانه زمین کرده که تنها و تنها یک بار پیروز شده است. اولین و آخرین برد تیم های کلوپ در مسابقات فینال به سال ۲۰۱۲ بر می گردد که دورتموند موفق شد ۵ بر ۲ بایرن مونیخ را شکست دهد و به قهرمانی در جام حذفی آلمان برسد. از مجمموع ۵ باخت، ۳ شکست در زمان حضور در دورتموند و ۲ باخت روی نیمکت لیورپول شکل گرفته است.

نظر شما