شناسهٔ خبر: 25718729 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

تمام تقابل‌های نمایندگان ایران و قطر در لیگ قهرمانان آسیا مرور شد

صاحب‌خبر - به امید یک نیمه نهایی تمام ایرانی
به قید قرعه دوئل نمایندگان ایران و قطر در ۲ جدال حساس مرحله یک‌چهارم نهایی چهره دو تیم برتر منطقه غرب آسیا را مشخص خواهد کرد.
به گزارش وب سایت نود، در طول تاریخ لیگ قهرمانان، تیمهای ایرانی برتری نسبی در تقابل با تیمهای قطری داشته‌اند و در ۶۵ بازی صاحب ۲۶ پیروزی ۱۹ تساوی و ۲۰ باخت شده‌اند. البته پیشرفت فوتبال قطر در سالهای اخیر غیرقابل کتمان است و در ۲ فصل گذشته در ۱۴ تقابل گذشته تیمهای ایرانی و قطری ۷ پیروزی برای قطری‌ها تنها ۳ برد برای تیمهای ایرانی و ۴ تساوی رقم خورده است.
آبی‌پوشان تهرانی از رویارویی با تیمهای قطری نسبت به سرخپوشان خاطرات بهتری دارند. استقلال در مجموع ۱۵ تقابل برابر تیم های قطری در لیگ قهرمانان تنها ۲ شکست داشته‌اند و صاحب ۷ پیروزی و ۶ تساوی شده‌اند. به جز این استقلال یک بار نیز در مرحله پلی‌اف نیز السد قطر را در ضربات پنالتی حذف کرده است. پرسپولیس در ۱۲ دیدار با تیمهای قطری ۵ برد ۳ تساوی و ۴ شکست نصیبش شده است.
نکته امیدبخش برای هر دو تیم این است که هم پرسپولیس و هم استقلال در رقابتهایی که اخیرا با نمایندگان قطری بر سر صعود یا سرگروهی داشتند موفق‌تر ظاهر شدند. پرسپولیس در این فصل در مرحله گروهی در یک کورس نفس‌گیر توانست بالاتر از السد قطر صدرنشین گروهش شود.پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی فصل گذشته با لخویا روبه‌رو شد و در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت حکم صعود به مرحله بعد را گرفت . در دور گروهی فصل قبل نیز هرچند که پرسپولیس در جدال رودررو با الریان توفیقی نداشت ولی این قرمزپوشان بودند که به مرحله بعد صعود کردند و الریان حذف شد.
استقلال نیز چنین وضعیتی را برابر قطری ها تجربه کرده است. آبی پوشان در مرحله گروهی این فصل ضمن صدرنشینی الریان قطر را حذف کردند و فصل گذشته نیز در یک دیدار به یادماندنی در مرحله پلی‌اف السد قطر را از پیش رو برداشتند. اما دو حریف قطری در لیگ قهرمانان از نظر آماری رقابت نزدیکی با تیمهای ایرانی داشته‌اند. سابقه السد برابر تیم های ایرانی کاملا متوازن است ۵ برد، ۵ مساوی و۵ شکست حاصل کار السد برابر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیاست ولی نکته نگران کننده آن است که السد در دو باری که پس از مرحله گروهی با تیمهای ایرانی روبه‌رو شده موفق به صعود به مرحله بعدی شده البته یکی از این ۲ مرتبه بازی جنجالی سپاهان السد بود که به رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آسیا سپاهان ۳ بر صفر بازنده شد. الدحیل تحت عنوان فعلی ۲ بار با تیمهای ایرانی (ذوب آهن) بازی کرده که در هر ۲ بار پیروز شده ولی با نام لخویا مانند السد از نظر آماری کاملا همه چیز مساوی است و ۴ برد و ۴ مساوی و ۴ باخت مقابل
تیم های ایرانی به دست آورده است و در تنها تقابل با تیم های ایرانی در مرحله حذفی فصل گذشته برابر پرسپولیس ناکام بوده است.
به هر روی باید تا پایان شهریور صبر کرد و دید آیا دو نماینده خوب ایران می‌توانند با عبور از تیم های قطری در یک اتفاق بی‌نظیر و تاریخی یک نیمه‌نهایی تمام ایرانی را رقم زنند. پرسپولیس و استقلال به سابقه درخشان خود نیز می‌توانند امیدوار باشند. هر دو تیم در تنها حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا موفق به عبور از این مرحله شدند هر چند که الدحیل قدرتمندترین تیم این دوره بوده و در تمامی بازیها به پیروزی رسیده ولی آخرین شکست این تیم در آسیا قبل از تغییر ساختار، برابر پرسپولیس بوده استقلال نیز در آخرین بازی مقابل السد در پلی اف لیگ قهرمانان به پیروزی رسیده است.

نظر شما