شناسهٔ خبر: 25718694 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

رهبر انقلاب اسلامی درگذشت
حجت الاسلام حسنی را تسلیت گفتند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت روحانی فداکار و مجاهد حجت الاسلام حاج شیخ غلامرضا حسنی، امام جمعه سابق ارومیه را تسلیت گفتند.
به گزارش ایسنا، در بخشی از متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمده است:
«درگذشت روحانی شجاع و فداکار و مجاهد جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ غلامرضا حسنی رحمة‌الله‌علیه را به خاندان محترم و علاقمندان آن مرحوم و به روحانیت معظم و عموم مردم انقلابی ارومیه و آذربایجان غربی تسلیت عرض می‌کنم. مجاهدت‌های مستمر و همه جانبه آن مرحوم در طول سال‌های متمادی چه در سنگرهای نظامی و چه در جایگاه رفیع امامت جمعه، چه در مقابل مهاجمان بعثی در دوران دفاع مقدس و چه در برابر ضدانقلاب مزدور داخلی، برگهای ماندگار و بی تکراری است از دفتر زندگی یک روحانی انقلابی و مبارز.
از خداوند رحمت و مغفرت و علو درجات را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.»
رئیس جمهور نیز در پیامی درگذشت روحانی مبارز حجت‏ الاسلام والمسلمین «حاج شیخ غلامرضا حسنی»، نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه سابق ارومیه را تسلیت گفت.
به گزارش ایسنا، در بخشی از  متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است:
«درگذشت روحانی مبارز حجت‏ الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی، نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه سابق ارومیه، موجب تألم و تأثر خاطر شد.
این روحانی پرتلاش و مردمی که از جمله پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) بود، با حضور در صحنه های مختلف، در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبارزه با ضد انقلاب، نقشی موثر ایفا کرد.
اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و به‏ ویژه مردم قدرشناس استان آذربایجان غربی و بیت محترم ایشان تسلیت می‏گویم و از درگاه خداوند متعال، برای آن فقید رحمت واسعه و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.»
همچنین آیت الله آملی لاریجانی طی پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حسنی امام جمعه و نماینده سابق رهبری در استان آذربایجان غربی را تسلیت گفت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، در بخشی از متن پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه آمده است:
«خبر درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج غلامرضا حسنی امام جمعه و نماینده سابق رهبری در استان آذربایجان غربی موجب تاثر اینجانب گردید.
تاریخ آذربایجان خاطرات مبارزاتی آن یار صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری و جانفشانی های او در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را هیچگاه فراموش نخواهد کرد.
ارتحال این  مجاهد نستوه را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مردم مومن و غیور استان آذربایجان غربی و ارومیه، خانواده و بازماندگان محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می نمایم.»

اولویت‌های اعطای تسهیلات
 توسط صندوق توسعه ملی مشخص شد

جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد.
به گزارش ایسنا، اعضای  هیات امنای صندوق توسعه ملی در این جلسه پیرامون اهداف و برنامه‌های این صندوق در راستای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی و راه‌های اجرایی آن بحث و تبادل نظر کردند.
اعطای تسهیلات به «کارخانجات سازنده وسایط نقلیه مرتبط با حمل و نقل تجاری درون و برون شهری»، «تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس»،‌ «طرح‌های توسعه واحدهای دامپروری و توسعه و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز و سفید و شیر و نیز کشت گیاهان دارویی»، «شقوق مختلف سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریلی» و «نوسازی بافت‌های فرسوده با اولویت مناطق کمتر برخوردار» از جمله مصوبات این جلسه بود و مقرر شد موارد فوق در ردیف اولویت پرداخت قرار گیرد.
همچنین در این جلسه مقرر شد به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، صندوق توسعه ملی از طریق بانک‌های عامل در صندوق تثبیت بازار سرمایه، سپرده‌گذاری نماید.
در این جلسه صورت‌های مالی سال 94 و همچنین بودجه سال 97 صندوق توسعه ملی به تصویب هیات امنا رسید.

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی برگزار می‌کند:
 دومین همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات

دومین همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات توسط دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی برگزار می‌شود.
به گزارش «مردم‌سالاری‌آنلاین»، محورهای همایش بدین شرح اعلام شده است:
الف) روش‌های تحلیل رفتار جمعی (آشوب، اغتشاش، شورش، اعتراضات، تجمعات، تحصن) و ...
• کاربست فناوری در تحلیل رفتارهای جامعه
• نشانه‌های هشدار در تحلیل رفتارهای جمعی
• تحلیل روان‌شناختی رفتارهای جمعی
• روش‌های داده‌آمایی در تحلیل رفتارهای جمعی
ب) روش‌های تحلیل محیط امنیتی (اقتصادی، سیاسی و حقوقی، زیست‌محیطی، نظامی، فناورانه، فرهنگی و اجتماعی)
• تکنیک‌های سنجش وضعیت ملی
• الگوها و روش‌های تحلیل آسیب‌پذیری در محیط امنیتی
• الگوها و روش‌های تحلیل ریسک در محیط امنیتی
• الگوها و روش‌های تحلیل تهدید در محیط امنیتی
• الگوها و روش‌های تحلیل ثبات در محیط امنیتی
ج) روش‌های تحلیل کنشگران سیاسی اجتماعی (رهبران، احزاب، رسانه‌ها) و...
• روش‌ها و الگوهای تحلیل کنشگران مجازی
• روش‌ها و الگوهای تحلیل روان‌شناختی کنشگران سیاسی اجتماعی
• تحلیل پیامدهای امنیتی رفتارهای کنشگران سیاسی اجتماعی
د) روش‌های تحلیل منازعات و بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی
• نشانةهای هشدار در تحلیل بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی
• کاربست فناوری در تحلیل منازعات منطقه‌ای و بین‌المللی
• خوانش ایرانی در تحلیل منازعات منطقه‌ای و بین‌المللی
آخرین مهلت ارسال جکیده مقالات: 97/03/15
آخرین مهلت ارسال اصل مقالات: 97/05/15
زمان برگزاری همایش: نیمه دوم سال 1397
برای اطلاع از مصوبات شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی همایش با شماره 22471836 دبیرخانه همایش، تماس حاصل فرمایید.
مقالات به صندوق پستی 1438-16765 ارسال گردد.

صنعت هسته‌ای ما با آهنگ خوب و اهداف
 تجاری سازی به پیش می‌رود 

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر بخواهیم سرعت به معنای توسعه و افزایش سطح غنی سازی انجام شود، ما آمادگی آن را داریم و به دوستانمان در مجلس هم اعلام شد ما آمادگی بازگشت را داریم.
به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی روز سه‌شنبه پس از جلسه با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: صنعت هسته‌ای ما بخوبی و با آهنگ خوب و اهداف تجاری سازی به پیش می‌رود و امیدواریم هیچ وقت به نقطه‌ای برای برگشت پذیری نرسیم.
وی گفت: اگر بخواهیم برخی امور مانند غنی سازی را توسعه دهیم به عنوان مثال تولید را بیشتر و یا غنی سازی را بیشتر کنیم، ما آمادگی در این باره را داریم.
صالحی افزود: در این جلسه مروری از وضع صنعت هسته‌ای قبل از پیروزی انقلاب تا برجام و همچنین پس از برجام را داشتیم و مقایسه‌ای قبل و بعد از برجام نیز انجام شد.
وی گفت: در این جلسه درخصوص اهداف سازمان برای ساخت نیروگاه‌های هسته ای، اکتشاف و استخراج و همچنین تربیت نیروی انسانی بحث و تبادل نظر شد. صالحی افزود: قبل از برجام، ما یک نیروگاه داشتیم که ساخت آن قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده بود و حدود ۴ - ۵ سال گذشته به بهره برداری رسید. وی گفت: در بخش اکتشاف و استخراج نیز که قبل از برجام به خوبی پیش می‌رفت و هم اکنون نیز با همان سبک به پیش می‌رود و شتاب نیز گرفته است.
صالحی افزود: در نیروی انسانی نیز باید بگویم که تعداد نیروی انسانی ما قبل از برجام حدود ۱۵ هزار نفر بود و هم اکنون نیز به همان میزان است.
وی گفت: پس از برجام در بُعد نیروگاهی، مشغول ساخت دو نیروگاه هستیم در صورتی که قبل از برجام چنین چیزی وجود نداشت.
صالحی افزود: در موضوع چرخه سوخت نیز با یک سری از کشورها برای انتقال دانش فنی ساخت سوخت تفاهم و نقشه راه آن را نیز تهیه کرده‌ایم.

برچسب‌ها:

نظر شما