شناسهٔ خبر: 25718489 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترامپ:

سرنوشت دیدار با کیم جونگ اون هفته آینده مشخص می شود

تهران - ایرنا - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد که سرنوشت دیدار وی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هفته آینده مشخص می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ با بیان اینکه سرنوشت دیدار رهبران دو کشور هفته آینده مشخص می شود، افزود: دستیارانش برای آماده کردن شرایط این نشست به سنگاپور سفر کردند.
وی گفت: در خصوص نشست 12 ژوئن (22 خرداد) سنگاپور خواهیم دید که شدنی است. در هر صورت هفته آینده در خصوص سنگاپور آگاه خواهیم شد.
رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: به نظر من اگر (به این نشست) برویم، موضوع بزرگی برای کره شمالی خواهد بود.
این در حالی است که دونالد ترامپ روز سه شنبه از احتمال لغو و یا تعویق دیدار برنامه ریزی شده خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خبر داده بود.
در همین حال، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پیش تر مدعی شده بود: که رهبر کره شمالی در مقابل خلع سلاح اتمی این کشور خواستار کمک های اقتصادی و تضمین های امنیتی شده است.
تردیدها درخصوص برگزاری این دیدار از هفته گذشته و زمانی آغاز شد که «جان بولتون» مشاور امور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا، خلع سلاح هسته ای کره شمالی را با اقدام صورت گرفته در لیبی دوران «معمر قذافی» مقایسه کرد. قذافی سال ها بعد با حمایت آمریکا سرنگون شده بود.
پیونگ یانگ اظهارات بولتون را تحریک آمیز دانسته و تهدید کرده است که زمینه چینی برای مذاکرات صلح را متوقف می کند.
شبه جزیره کره سال ها است به صحنه کشمکش های کره شمالی، آمریکا و هم پیمانانش تبدیل شده است و امید می رود تحولات صورت گرفته، راه برون رفتی از این بن بست سیاسی باشد.
شبک**9365**3404

نظر شما