شناسهٔ خبر: 25717055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 آماده‎باش مديريت بحران البرز به دستگاه‎هاي اجرايي، فرمانداري‎ و شهرداري‎ها

کرج - خاکپور

مديرکل مديريت بحران استانداري البرز گفت: در پي ورود سامانه بارشي جديد به استان و اخطاريه اداره کل هواشناسي، خطاب به فرمانداران، دستگاههاي اجرايي، خدماتي، امدادي، ايمني و شهرداريهاي استان آماده‌باش اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار آفرينش به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني استانداري البرز، مهدي مهرور با اعلام اين خبر اظهار داشت: پيرامون پيش‌بيني وضعيت جوي دراستان البرز، گاهي وزش باد شديد همراه با گرد و خاک، رگبار شديد، رعد وبرق و در پاره نقاط همراه با تگرگ مورد انتظار است.

مهرور گفت: در اين راستا اعضاء شوراي هماهنگي شهرستانها به منظور مقابله با جاري شدن سيل، رعد و برق، وزش باد شديد، ريزش کوه و يا هرگونه حادثه احتمالي آماده‎باش‏ باشند.مهرور تصريح کرد: همچنين علاوه بر حفظ آمادگي؛ اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پيش آگاهي از طريق رسانه‏هاي محلي (استاني و شهرستاني) و مسئولين محلي براي ساکنين مناطق تحت تاثير خصوصا کشاورزان، دامداران، عشاير و حاشيه‎نشينان رودخانه‏ها صورت گيرد.

وي بر عدم اسکان و توقف در بستر و حريم رودخانه‏ها، مکانهاي مرتفع و تپه‏ها، زير درختان، سيم برق هوايي، لوله‏ها، فنسهاي فلزي و پهنه‏هاي آبي و همچنين خوداري از چراي دام در مراتع و دامنه کوهها توسط شهروندان تاکيد کرد.

مديرکل مديريت بحران همچنين بر لايروبي قنوات، رودخانه‏ها، کانالها، انهار و زير پلها و همچنين رفع آبگرفتگي معابر درون شهري و جاده‏هاي برون شهري توسط دستگاههاي ذيربط تاکيد کرد.وي از شهروندان درخواست کرد از سفرهاي غير ضروري در جادهاي کوهستاني و دامنه‏هاي پرشيب به دليل احتمال ريزش سنگ خودداري کنند. پيش‏بيني مکانهاي امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرايط اضطراري) و ايجاد هماهنگي في ما بين نيروي انتظامي، دستگاههاي امدادي، ايمني، خدماتي و عوامل مردمي را خواستار شد.

در شرکت‌هاي طرف قرارداد با سازمان آب و برق خوزستان؛

آغاز پروژه پياده‌سازي نظام جامع مديريت دانش

اهواز-خبرنگار آفرينش

به منظور تبيين و معرفي نظام جامع مديريت دانش سازمان آب و برق خوزستان، نشستهاي توجيهي در 3 شرکت پايلوت از شرکتهاي طرف قرارداد سازمان برگزار شد.

معاون برنامه ريزي سازمان با اعلام خبر فوق افزود: با توجه به تصميمهاي اتخاذ شده در کميسيون توسعه مديريت سازمان، از ابتداي سال 1397، «شرکت بهره‌برداري از سد و نيروگاه و شبکه‌هاي آبياري و زهکشي مارون»، «شرکت توليد و بهره‌برداري سد و نيروگاه دز»، و «شرکت بهره‌برداري، توليد و انتقال آب جنوب شرق» به عنوان واحدهاي پايلوت برون سازماني و دفاتر «فني توسعه و بهره‌برداري سد»، «آبرساني به شهرهاي شمال شرق» و «دفتر حقوقي» به عنوان واحدهاي پايلوت درون‌سازماني به پروژه پياده‌سازي نظام جامع مديريت دانش سازمان پيوسته‌اند.

"حميدرضا اسماعيلي" ادامه داد: در نخستين گام لازم بود تا با حضور مديران عامل و مديران ارشد شرکتهاي پايلوت، اهداف و ضرورتهاي پياده‌سازي نظام مديريت دانش، تشريح و هماهنگيهاي لازم جهت اجراي اين پروژه مهم صورت گيرد.

وي برگزاري دهها سمينار و کارگاه آموزشي در زمينه‎هاي مستندسازي و دانش‎نويسي، تدوين دستورالعملهاي لازم، شناسايي فيلدهاي دانشي و ترسيم درخت دانش، اقدامات فرهنگسازي و ترويجي، تهيه استراتژيهاي مديريت دانش و نصب و عملياتي شدن سامانه نرم‎افزاري مديريت دانش را از جمله اقداماتي خواند که در جهت پياده‌سازي نظام مديريت دانش در هر يک از شرکتهاي پايلوت در سال جاري پيش‎بيني شده است. معاون برنامه‎‏ريزي سازمان در پايان اظهار اميدواري کرد تا با مشارکت سازمان آب و برق خوزستان و شرکتهاي طرف قرارداد، شبکه‏اي از دانشهاي مستندسازي شده در حوزه صنعت آب و برق، ايجاد تا از اين طريق، سازمان و شرکتهاي مرتبط به محيطهاي کاري دانش‎بنيان و دانش‎محور تبديل گردد.

گفتني است از ابتداي سال گذشته دسترسي کليه همکاران به «سامانه نظام مديريت دانش» در صفحه نخست اينترانت سازمان (در نوار عمودي سمت چپ صفحه) امکانپذير شده است و کليه کارکنان مي‎توانند با درج نام کاربري و رمز دامين خود وارد سامانه شده و نسبت به درج تجارب، دانشها و مهارتهاي خود اقدام نمايند.

معاون فني و عمراني فرماندار شهرستان دماوند:

اداره محيط‌ زيست، مکلف به برخورد با اقدام غيرقانوني سوزاندن زباله‌هاست

دماوند- صادقعلي

معاون فني و عمراني فرماندار شهرستان دماوند با بيان اينکه مشکلي خاصي براي جمع‌آوري زباله‌ها در حوزه شهري و روستايي وجود ندارد گفت: اداره محيط‌ زيست مکلف به برخورد اقدام غيرقانوني سوزاندن زباله‌هاست.

علي شيوا، در حاشيه نشست کارگروه پسماند شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار آفرينش اظهار کرد: شکل‌گيري شرکت مديريت پسماند دغدغه دستگاه‌هاي مديريت شهري شهرهاي حوزه شهرستان دماوند و فرمانداري به‌عنوان نماينده عالي دولت بود. وي افزود: اين دغدغه درخصوص بهداشت عمومي مردم بود و نسبت مستقيمي با مديريت پسماندهاي حوزه شهرستان دماوند دارد؛ پيش از تشکيل اين شرکت، در شهرهاي مختلف مواجه با دپوي نامناسب زباله در نقاطي بوديم که آلوده‌کننده منابعي مانند آب‌هاي زيرزميني و خاک‌ها و مراتع بودند.

معاون فني و عمراني فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: در سال‌هاي اخير تصميمي مبني بر متمرکز کردن پسماند اتخاذ شد و با تشکيل اين شرکت مباحث اقتصادي و مقدمات استقرار کارخانه تبديل مواد پسماند به مواد قابل‌استفاده و يا دست‌کم غير آلوده کننده محيط طبيعي حوزه شهرستان فراهم شود؛ زيرا اين امر پرهزينه است و از توان يک شهرداري خارج بود.

شيوا بيان کرد: نشست امروز در راستاي اخذ گزارش از هيئت‌مديره و مديرعامل شرکت مديريت پسماند برگزار شد که شهرداري‌هاي پنج شهر دماوند، بومهن و پرديس سهام‌دار اين شرکت هستند، به‌اين‌ترتيب گزارشي در دو فاز مالي در خصوص نحوه عملکرد شرکت و نحوه عملکرد زيست‌محيطي شرکت ارائه شد.

وي عنوان کرد: اصل اول ايجاد فضاي مناسب جهت بازيافت و سروسامان دادن به موضوع پسماند است که اقدامات اوليه در اين خصوص انجام و زيرساخت‌ها و راه دسترسي به مرکز بهسازي شده است، همچنين موضوع سامان دادن حيوانات ناقل انجام شد؛ اما هنوز جاي کار دارد که اميدواريم با تلاش بيشتر شاهد اتفاقات خوبي ظرف يک سال آينده باشيم و چهره شهرستان دماوند از هرگونه پسماند اعم از زباله و نخاله پاک شود.

نظر شما