شناسهٔ خبر: 25716370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در سالروز ارتحال امام؛

اعزام ۶ هزار زائر از استان مرکزی به مرقد امام خمینی (ره)

خبرگزاری شبستان:رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اعزام ۶ هزار زائر از استان مرکزی به مرقد امام خمینی رحمه الله خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام عباس هاشمی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمه الله و سالروز قیام خونین 15 خرداد، در جلسه ای که به همین مناسبت برگزار شد، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی رحمه الله و شهدای انقلاب امری ضروری است.

 

وی افزود: اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و حرکت در مسیر ارزش های انقلاب و ادامه دادن راه شهدا باید بیش از پیش در بین افراد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به تقارن ایام ماه مبارک رمضان و شب های قدر با این ایام ادامه داد: ماه مبارک رمضان و این شب های پر برکت فرصت مناسبی برای بیان این امر است که باید روحانیان و خطبا و مبلغان به این مهم بپردازند.

 

وی با اشاره به اینکه به دلیل تقارن ماره رمضان با ایام ارتحال امام امسال 6 هزار نفر از استان مرکزی به مرقد امام اعزام می شوند، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای اعزام زائران به مرقد امام خمینی رحمه الله انجام شده است.

 

حجت الاسلام هاشمی همچنین ادامه داد: در استان مرکزی و شهر خمین زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه های مختلفی با حضور گسترده مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برنامه های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رحمه الله در 70 نقطه استان مرکزی برگزار می شود، افزود: ویژه برنامه ارتحال امام درصبح روز رحلت همزمان با برگزاری شورای اداری با حضور مردم و مسئولان در بیت ایشان برگزار خواهد شد و در عصر این روز نیز در مصلای بیت المقدس شهر اراک با حضور آیت الله دری برگزار می شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: 7 کمیته به منظور برگزاری هر چه با شکوهتر این برنامه ها تشکیل شده است که در راستای تبیین ارزش ها و اندیشه های امام خمینی تلاش و برنامه ریزی می کنند.

 

وی با بیان اینکه در دانشگاه ها هم برنامه های مختلفی در همین راستا ترتیب داده شده است، افزود: سخنرانان و روحانیان علاوه بر بیان اندیشه های امام  خمینی و ارزش های انقلاب به چرایی و چگونگی قیام هایی همچون قیام خونین 15 خرداد می پردازند.

نظر شما