شناسهٔ خبر: 25715591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نقش کم نظیر حجت الاسلام حسنی در حفظ و دفاع از آرمانهای نظام و انقلاب

گروه اجتماعی - امام جمعه ماکو گفت: نقش مرحوم حجت الاسلام حسنی در حفظ و دفاع از آرمانهای نظام و انقلاب کم نظیر است.

صاحب‌خبر -

نقش کم نظیر حجت الاسلام حسنی در حفظ و دفاع از آرمانهای نظام و انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی، ضمن تسلیتِ درگذشت امام جمعه سابق ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسنی، به خانواده آن مرحوم، گفت: این مجاهد نستوه عمر نقش بی بدیل در حفظ و دفاع از آرمانهای نظام و انقلاب دارد.

وی حجت الاسلام و المسلمین حسنی را یکی از افتخارات آذربایجان و شناسنامه خطه آذری زبانان برشمرد و خاطرنشان کرد:  این شخصیت والا چندین بار در چمبره ترور و سوء قصد قرار گرفت ولی هرگز از مسیر انقلاب برنگشت.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به اینکه حجت الاسلام حسنی از دوران نوجوانی تصمیم به مبارزه علیه طاغوت زمانه گرفته بود، ادامه داد: مرحوم حجت الاسلام حسنی هیچگاه از خط مشی امام خمینی رحمت الله علیه کناره‌گیری نکرد.

وی نقش مرحوم حسنی را در قبل و حین پیروزی انقلاب اسلامی بسیار پررنگ و ارزشمند دانست و گفت: در جریان های تجزیه طلبی که از سوی گروه‌های انحرافی هدایت میشد، این فرد آگاه به زمانه با تصمیمات عالمانه خود ایستادگی و پیروزی را بر سایر فرماندهان یاد داد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری ادامه داد: دوست و دشمن به حضور پررنگ حاج آقا حسنی در مقابل جریان‌های تجزیه طلبی قومیتی و احزاب منافق اذعان و اعتراف دارند.

امام جمعه ماکو  تأکید کرد: تأثیر مرحوم حجت‌الاسلام‌و المسلمین حسنی در روزهای سخت اوایل انقلاب و بمباران، بعد از جریان‌های فتنه مملکت و استان اگر نگوییم بی‌نظیر کم‌نظیر بود.

انتهای پیام

نظر شما