شناسهٔ خبر: 25715040 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه

هشدار؛ احتمال تغییر الگوی پرخطر مصرف‌کنندگان "شیشه" در پی افزایش قیمت،ورود ۹۳۵۰ معلم جدید به مدارس از اول مهر،اجرای کامل کاداستر جنگل‌های کشور تا پایان سال، خطری دخانیاتی‌ بیخ گوش شالیزارها و کنترل و پایش حریم تهران با "هلی شات" و تصاویر ماهواره‌ای از جمله اخبار امروز سرویس اجتماعی ایسنا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی امروز (۲ خرداد) بیش از 40 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که سر تیتر برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:

"تبدیل مدارس متروکه به دهسرا" به کجا رسید؟

 طرح "تبدیل مدارس متروکه به دهسرا" در روستاها که حدود یک‌ماه پیش از سوی وزارت کشور به آموزش و پرورش پیشنهاد داده شد، هنوز بی جواب مانده است. در باره این طرح سعید رضا جندقیان -معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور- نیز به ایسنا گفت: براساس نامه‌ای به استانداری و احصای این مدارس دریافتیم که در روستاهای کشور حدود ۲۰۰۰ مدرسه متروکه وجود دارد و به دلیل اینکه هزینه ساخت بنا نیز زیاد است. بنابراین تصمیم گرفتیم در صورت امکان از همین مدارس استفاده کنیم.

کنترل و پایش حریم تهران با "هلی شات" و تصاویر ماهواره‌ای

حمید اسدبیگی -معاون نظارت اداره کل حریم شهرداری تهران- از کنترل هوشمند حریم پایتخت خبر داده و با اشاره به آخرین وضعیت حریم پایتخت، گفته است که حریم، موضوعی ملی و در عین حال فرا بخشی است که دارای ساختار و قوانین متعدد است که بعضا در قسمتهایی هم پوشانی دارند.

در جلسه دو ساعته اعضای شورای شهر با افشانی چه گذشت؟

علی اعطا -سخنگوی شورای شهر تهران- جزییات جلسه روز گذشته شهردار تهران با اعضای شورای شهر را تشریح و اظهار کرد: پیش از این هر دو هفته یک بار جلسات هم ‌اندیشی با شهردار قبلی تهران داشتیم که در همین راستا روز گذشته از آقای افشانی دعوت کردیم که با حضور در شورای شهر تهران جلسه‌ای با اعضای شورای شهر داشته باشیم. همچنین در این جلسه شهردار تهران با اولویت‌ها و دغدغه‌های اعضای شورا شهر آشنا شد.

۷۷ درصد آلودگی صوتی تهران مربوط به فعالیت‌های ساختمانی است

زهرا صدراعظم نوری -رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران- با اشاره به اینکه وضعیت شهر تهران در حوزه آلودگی صوتی در شرایط بدی قرار گرفته، گفت است که ۷۷ درصد آلودگی صوتی تهران مربوط به فعالیت‌های ساختمانی است.

اتمام بررسی طرح ترافیک خبرنگاران /انتشار لیست سهمیه بگیران در هفته آتی

علی پیرحسین لو -مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران- از اتمام پروسه بررسی طرح ترافیک خبرنگاران خبر داد و گفت: بیش از۵۴۰۰ درخواست طرح ترافیک خبرنگاران به معاونت حمل ونقل وصول شد و همچنین ۳۵۰۰ ایمیل تجدید نظر برای بررسی مجدد مدارک خبرنگاری ارسال شد که تمامی ایمیل ها و مدارک پیوست آنها، بر مبنای قواعد آیین نامه طرح ترافیک خبرنگاران بررسی شد.

خطری دخانیاتی‌ بیخ گوش شالیزارها/ صنایع از سیاست‌گذاری دور شوند

حوزه سلامت نگران دخالت صنایع در سیاست‌گذاری است؛ سنگ‌ اندازی‌هایی که می‌تواند مانع حرکت ایران به سمت انجام تعهدات بین‌المللی خود در زمینه کاهش مصرف دخانیات شود. آخرین آمارها درباره میزان مصرف سالیانه سیگار در کشور، رقم  ۵۵ میلیارد نخ را اعلام می‌کنند؛ رقمی که جان باختن ۵۵ تا ۶۵ هزار ایرانی را به دنبال دارد. طبق اظهارات مسئولان سلامت، عوامل صنایع دخانی تلاش می‌کنند قوانینی که برای کنترل دخانیات وضع شده و به منافع آنها زیان می‌رساند را لغو کنند.

آنفلوآنزای پرندگان مختص فصل سرد نیست/آخرین وضعیت بیماری در کشور

دکتر محمدمهدی گویا -رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت- درباره وضعیت شیوع و بروز آنفلوآنزای پرندگان در کشور توضیح داد و تصریح کرد: در سال جدید مواردی از بروز آنفلوآنزا میان پرندگان مشاهده شده است، اما تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در انسان نداشته‌ایم.

هشدار؛ احتمال تغییر الگوی پرخطر مصرف‌کنندگان "شیشه" در پی افزایش قیمت

درحالی که سرهنگ محمد بخشنده -رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ- از سه برابر شدن قیمت مخدر شیشه پس از افزایش نرخ دلار و دیگر ارزها خبر داده، برخی مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن رد این موضوع، افزایش قیمت این ماده مخدر را تحت تاثیر شاخص‌های متعددی می‌دانند که افزایش قیمت دلار تنها یکی از آنهاست.

پوشش ۷۰۰ هزار خانواده جدید در کمیته امداد طی امسال/ افزایش ۱۳ درصدی مستمری مددجویان

 سید پرویز فتاح -رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)- از پرداخت ۱۰۰ هزار فقره وام اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی با متوسط ۲۵ میلیون تومان به افراد تحت پوشش این کمیته خبر داد و گفت: با کمک مجلس و دولت پرداخت مستمری افراد تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) سه برابر شده است. برای مثال یک خانواده پنج نفره به غیر از مبلغ یارانه خود ۴۶۵ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

تغییر طرح روی جلد دفترچه‌های تامین اجتماعی

طرح روی جلد دفترچه‌های درمان تامین اجتماعی تغییر کرده و چند ماهی است بیمه شدگان پس از تمدید دفترچه‌های خود با شکل و شمایل جدیدی از دفترچه‌ها برخورد می‌کنند.

ورود ۹۳۵۰ معلم جدید به مدارس از اول مهر/ رایزنی برای دریافت ۲۵ هزار مجوز استخدامی

حسین خنیفر -رئیس دانشگاه فرهنگیان- با بیان اینکه ۱۷ هزار ردیف برای جذب نیرو در قالب آزمون استخدامی در سال جاری داریم که از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه های دیگر پذیرفته و گزینش می‌شوند، گفت: طبق آخرین رایزنی ها خواستار تخصیص ۲۵ هزار مجوز دیگر شده‌ایم و اعلام کردیم ۲۵ هزار ظرفیت خالی داریم که تا کنون با آن موافقت نشده است. 

آیین‌ نامه‌ای که معلمان فاقد صلاحیت را به کشور باز می‌گرداند

غلامرضا کریمی -رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش- گفت: اکنون آیین‌نامه‌ای در دست تدوین داریم که حتی اگر معلمی از همه فیلترهای اعزام عبور کرد و به خارج از کشور رفت اما از کارآیی مناسب برخودار نبود، بتوانیم طبق این آیین‌نامه که در دست تنظیم داریم وی را به کشور برگردانیم.

بررسی حواشی آزمون استخدامی محیط زیست

ثبت‌نام در آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست در شرایطی به پایان رسید که فارغ‌التحصیلان بیکار رشته محیط زیست نسبت به روند جذب نیرو در این سازمان اعتراضات شدیدی دارند، اما سازمان محیط زیست اعلام می‌کند که کلیه استخدام‌ها متکی به شرایط احرازی است که سازمان امور اداری و استخدامی تایید می‌کند همچنین محیط زیست علاوه بر دانش‌آموختگان محیط زیست به متخصصانی در سایر رشته‌ها نیاز دارد. طی چند روز گذشته جمعی از فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست نسبت به روند جذب نیرو در سازمان حفاظت محیط زیست اعتراض کردند. آنان با ارسال نامه‌ای به عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - خواستار اصلاح کدرشته‌های مندرج در دفترچه آزمون استخدامی محیط زیست شدند.

اجرای کامل کاداستر جنگل‌های کشور تا پایان سال/ ۶۰ هزار پرونده در انتظار تعیین تکلیف اراضی

مسعود منصور -معاون حفاظت و  امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری- با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم کاداستر کل ۱۴ میلیون هکتار جنگل‌های کشور را انجام دهیم، گفت: حدود ۶۰ هزار پرونده در حوزه تعیین تکلیف اراضی اختلافی و رفع تداخلات وجود دارد.

قارچ‌های سمی همچنان قربانی می‌گیرند

مجتبی خالدی -سخنگوی سازمان اورژانس کشور- از افزایش تعداد مسمومان و فوتی‌های ناشی از مصرف قارچ سمی خبر داد و درباره آخرین وضعیت مسمومان با قارچ در استان‌های کشور گفت: تا ساعت ۱۱ صبح امروز ۱۱۵۱ نفر به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۹۶ نفر در بیمارستان بستری و متأسفانه ۱۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا پربازدترین اخبار اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

هشدار؛ احتمال تغییر الگوی پرخطر مصرف‌کنندگان "شیشه" در پی افزایش قیمت

پوشش ۷۰۰ هزار خانواده جدید در کمیته امداد طی امسال/ افزایش ۱۳ درصدی مستمری مددجویان

بررسی حواشی آزمون استخدامی محیط زیست

ورود ۹۳۵۰ معلم جدید به مدارس از اول مهر/ رایزنی برای دریافت ۲۵ هزار مجوز استخدامی

کنترل و پایش حریم تهران با "هلی شات" و تصاویر ماهواره‌ای

انتهای پیام

نظر شما