شناسهٔ خبر: 25713971 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

توقف فعالیت‌های «بریتیش پترولیوم» در میدان گازی رام

بریتیش پترولیوم تصمیم گرفته برخی فعالیت‌های خود در این میدان گازی «رام» در دریای شمال را که میان این شرکت و شرکت ملی گاز ایران مشترک است، متوقف کند.

صاحب‌خبر -
 شرکت نفتی بریتیش پترولیوم فعالیت در میدان گازی رام در دریای شمال را قطع کرده است. این میدان گازی میان این شرکت و شرکت ملی گاز ایران مشترک است. بریتیش پترولیوم تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را دلیل اعمال این تحریم‌ها اعلام کرده است. 

به گزارش نامه نیوز، بریتیش پترولیوم که با فروش تمام سهم خود در این میدان گازی به یک شرکت انگلیسی دیگر، سریکا انرژی، موافقت کرده است، اعلام کرد: «بریتیش پترولیوم تصمیم گرفته برخی فعالیت‌های خود در این میدان گازی در دریای شمال را متوقف کند. این در حالی است که ما در پی شفاف‌سازی درباره تاثیرات بالقوه تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه ایران هستیم. یک شرکت ایرانی مالک بخشی از میدان گازی رام است و ما همواره از تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا پیروی کرده‌ایم.»

شرکت‌های بریتیش پترولیوم و سریکا انرژی مشغول مذاکره با مقام‌های آمریکا و بریتانیا هستند تا مطمئن شوند از هیچ‌یک از تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا تخطی نمی‌کنند. این تحریم‌ها پس از آن اعمال شد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، تصمیم گرفت از برجام خارج شود. 

میدان گازی رام در دهه ۱۹۷۰ کشف شد. تولید گاز در این میدان در اوایل سال ۲۰۰۰ با اعمال تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا متوقف شده بود. «رابرت دادلی» رئیس شرکت بریتیش پترولیوم که یک شهروند آمریکایی است، قراردادی با شرکت سریکا بسته است تا سهام ۵۰ درصدی خود در این میدان را به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به این شرکت بفروشد. 

نظر شما